noun_Email_707352 Breadcrumb arrow noun_917542_cc noun_Globe_1168332 Map point Play Untitled Retweet

Alla nyheter och pressmeddelanden

4 mar
Pressmeddelande

TietoEVRY publicerar sin årsredovisning för 2019 – redovisar halverade koldioxidutsläpp

21 feb
Pressmeddelande

Ahlstrom-Munksjö väljer TietoEVRY som partner för digital affärsförnyelse

14 feb

Starkt fjärde kvartal – integrationen av TietoEVRY fortsätter enligt plan

21 jan
Pressmeddelande

Bloomberg uppmärksammar TietoEVRY för arbetet med att främja kvinnors jämställdhet på arbetsplatsen

TietoEVRY har listats i “2020 Bloomberg Gender Equality Index” (GEI). Indexet lyfter fram goda exempel på företag som främjar kvinnors jämställdhet på arbetsplatsen.

25 nov
Företagsmeddelanden

Ny nordisk molnundersökning visar: finansbranschen leder utvecklingen – offentlig sektor minst molnmogen

Molnlösningar har blivit en kritisk komponent för att möjliggöra digitalisering och förverkliga datadrivna möjligheter. Trots det kan endast 18 procent av nordiska företag och organisationer betraktas som ”molnmogna”. När det gäller mognaden inom olika branscher är bank- och finansbranschen i topp medan offentlig sektor rapporterar den lägsta molnmognaden. Detta framkommer i Tietos rapport ”Cloud Maturity Index” som också visar att frågan om miljöpåverkan nu tar plats på mångas molnagendor.

14 nov

Uppsala kommun väljer Tietos verksamhetssystem

24 okt
Företagsmeddelanden

Rekordstarkt tredje kvartal för Tieto – integrationsplanering för TietoEVRY fortsätter

16 okt
Företagsmeddelanden

Tieto och EVRY tillkännager den planerade ledningsgruppen för det kombinerade bolaget TietoEVRY

30 sep
Pressmeddelande

Tieto går med i GENIVI Alliance för att påskynda digital cockpitutveckling och framtida fordons- och mjukvaruarkitektur

26 sep
Företagsmeddelanden

Uppkopplad bikupa flyttar in i HSB Living Lab – ska bidra till forskning och bevarande av biologisk mångfald

Bin och andra pollinerade insekter minskar drastiskt i antal över hela världen, något som kan få svåra konsekvenser då de spelar en viktig roll i att pollinera grödor och vidmakthålla den biologiska mångfalden. För att möta utmaningarna och bidra till forskning har Tieto skapat en digitaliserad bikupa, utrustad med uppkopplade sensorer, som ska installeras vid HSB Living Lab.

Dela på Facebook Twittra Dela på LinkedIn