Thomas Nordås ny toppsjef i Tieto Norge

04 juni 2019

Thomas Nordås er i dag på plass som ny Managing Partner i Tieto Norge. Han får ansvar for å implementere selskapets nye strategi og akselerere veksten i Norge.

- Thomas' brede erfaring fra rådgivning og forretningstransformasjon vil støtte Tietos ambisjoner og hjelpe oss med å skape konkurransefortrinn for våre kunder. Innovasjonskraft, digital erfaring og nye datadrevne forretningsmodeller er blant de viktigste driverne for selskapers konkurranseevne, og jeg ønsker Thomas hjertelig velkommen til Tieto-teamet, sier konsernsjef Kimmo Alkio.

Skal akselerere veksten i det norske markedet

Arbeidsoppgavene for Nordås ligger klare. Tieto Norge, som har 600 ansatte, har som mål å kapre markedsandeler og vokse med minst fem prosent årlig de kommende årene.

Nordås får også ansvar for å etablere en enhet innen Digital Experience og forsterke selskapets konsulenttjenester for å fremme innovasjon og virksomhetsfornyelse for norske kunder. Enheten for Digital Experience, inkludert design av serviceopplevelser og smart bruk av data, vil utgjøre kjernen i selskapets nye strategi og fremtidige vekst.

Tett-på ledelse

Nøkkelen til suksess ligger i å være tett på både egen organisasjon og kundene, mener Nordås.

- Det innebærer god oppfølging av egne ansatte og mer tid i markedet sammen med kundene. Som leder ser jeg på det som min oppgave å gi kollegaer og kunder selvtillit og trygghet til å lykkes. Jeg ser frem til å ta fatt på den rollen i Tieto, sier Thomas Nordås.

Han mener Tieto er svært godt rustet for å hjelpe kundene med å realisere sine ambisjoner.

- Fordi vi både tilbyr rådgivning, infrastruktur og software, forstår vi hele verdikjeden til kunden. Det gjør at vi kan være en sparringspartner på strategiske utfordringer, løse disse og hjelpe kunden med å nå sine mål, sier Nordås.

Thomas Nordås kommer til Tieto fra Sopra Steria, hvor han har hatt flere lederstillinger de siste seks årene, senest som nordisk direktør for consulting og tidligere som nordisk salgssjef. Før tiden i Sopra Steria hadde Nordås ulike konsulentroller hos McKinsey, EY og Mercuri International.

Thomas Nordås går inn i Tietos ledernettverk og skal rapportere til konsernsjef Kimmo Alkio i sin nye rolle.

For mer informasjon kontakt:

Thomas Nordås, Managing Partner Tieto Norge, thomas.nordas@tieto.com, +47 92033485