Tieto och serviceföretaget Lassila & Tikanoja fördjupar sitt strategiska IT-partnerskap

21 maj 2019

Tieto och Lassila & Tikanoja stärker sitt långvariga strategiska partnerskap. Det nya avtalet innebär att Tieto kommer att leverera IT-tjänster för applikationshantering, serviceintegration samt tjänster för hybrid infrastruktur till Lassila & Tikanoja för att påskynda företagets data-drivna digitaliseringsinitiativ. Avtalet omfattar också 23 anställda hos Lassila & Tikanoja, 20 i Finland och tre i Sverige, som flyttas över till Tieto.

Lassila & Tikanoja är ett serviceföretag som arbetar för att förändra konsumtionssamhället till ett effektivt återvinningssamhälle. Tieto samarbetar sedan många år tillbaka med Lassila & Tikanoja och det strategiska IT-partnerskapet syftar till att påskynda Lassila & Tikanojas data-drivna digitaliseringsinitiativ.

"Vi är nöjda över att kunna utöka vårt strategiska partnerskap med Tieto som har en bred kompetens inom IT-tjänster. Detta utgör nästa steg i genomförandet av vår IT-omvandling och kommer att hjälpa oss att bli mer agila och ge möjlighet att fokusera på våra kärnkompetenser. Med Tietos stöd kan vi bredda vår kapacitet inom digitalisering och ytterligare modernisera våra IT-lösningar, säger Petri Ojala, CIO på Lassila & Tikanoja.

"Vi ser fram emot att bredda vårt samarbete med Lassila & Tikanoja som deras strategiska partner. Vi kommer att stödja deras affär med vår djupa expertis inom IT-modernisering och den senaste tekniken. Lassila & Tikanojas anställda har en stark kompetens som kompletterar oss väl och vi är glada att välkomna dem till Tieto, säger Satu Kiiskinen, Managing Partner Finland på Tieto.

För mer information, vänligen kontakta:

Tieto Newsdesk, news(at)tieto.com, +46 70 234 20 20

Tieto vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till värde för människor, företag och samhället i stort. Vi har som mål att vara förstahandsvalet för kunder som vill förnya sina affärsverksamheter. Vi kombinerar vår mjukvara och våra tjänster med ett starkt driv för innovationssamarbeten och ekosystem. www.tieto.se

Dela på Facebook Twittra Dela på LinkedIn