Tieto automatisoi FOREX Pankin luotonantoprosessin – käsittelyaika päivistä jopa minuutteihin

20 maaliskuuta 2019

Pohjoismaiden johtava valuutanvaihtoyritys FOREX Pankki on valinnut Tiedon Emric-lainajärjestelmän vakuudettomien lainojen hakuprosessin ja luottokelpoisuuden määrittelyyn. Ratkaisu auttaa pankkia parantamaan luotonantoprosessejaan, nopeuttamaan käsittelyaikaa yli puolella ja käsittelemään nopeimmat tapaukset vain muutamissa minuuteissa.

Asiakkaat odottavat pankiltaan nopeita ja helppokäyttöisiä palveluja. FOREX Pankin haasteena ovat olleet asiakkaiden kasvaneet vaatimukset ja toisaalta luotonhallinnan kalliit paperipohjaiset manuaaliset prosessit.

Tiedon Emric-lainajärjestelmän avulla FOREX Pankin luotonantoprosessi on nyt täysin digitalisoitu. Asiakkaalle tämä merkitsee nopeampaa ja helpompaa palvelua. Lisäksi käsittelyaika asiakkaan hakemuksesta lainan maksamiseen lyhenee huomattavasti. Lainajärjestelmä nopeuttaa myös aiemmin manuaalisesti hoidettuja luotonhallintaprosesseja, jolloin pankki säästää merkittävästi kuluja sekä aikaa.

“Asiakkaamme hyötyvät lainahakemusten nopeammasta käsittelystä, joka tapahtuu usein tärkeässä elämäntilanteessa. Lisäksi lainan myöntäminen sujuu työntekijöiltämme nopeammin ja helpommin. Tämä parantaa kilpailuasemiamme markkinoilla”, sanoo Bo Lagergren, FOREX Pankin toimitusjohtaja.

Tiedon Emric-lainajärjestelmä otettiin onnistuneesti käyttöön vuonna 2018. Ratkaisu tarjoaa pankille vahvaa analytiikkaa, joka parantaa luottokelpoisuuden määrittelyä ja auttaa varmistamaan, että asiakkaalle annetaan sopivin tarjous kilpailluilla markkinoilla.

“Tiedon Emric-lainajärjestelmä antaa mahdollisuuden tasapainottaa luottoriskejä ja parantaa asiakaskokemusta automatisoinnin, digitalisoinnin ja prosessien kehittämisen myötä. Ratkaisu parantaa automaatiotasoa merkittävästi ja antaa pankin työntekijöille mahdollisuuden keskittyä asiakkaiden palvelemiseen ja hyvän asiakaskokemuksen tarjoamiseen asiakirjojen manuaalisen käsittelyn sijaan”, sanoo Tiedon Financial Services -toimialan johtaja Pedram Tadayon.

FOREX Pankki
FOREX on ollut pankki vuodesta 2003 ja on tällä hetkellä Pohjoismaiden johtava valuutanvaihtoyritys. Valuutanvaihdon lisäksi FOREX Pankki tarjoaa monenlaisia pankkipalveluja Ruotsissa. Yrityksellä on yli 100 konttoria Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa ja Norjassa. www.forex.se

Tieto
Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi

Lisätietoja Tiedon kuluttajaluottoratkaisuista täällä.

Pedram Tadayon, Finacial Services -yksikön johtaja, Tieto, pedram.tadayon@tieto.com

Bo Lagergren, toimitusjohtaja, FOREX Bank, bo.lagergren@forex.se