Ny betalingsløsning skal erstatte kortterminaler - Nå kan forhandlere ta betalt via alle typer mobile enheter

23 juni 2021

TietoEVRY (https://www.tietoevry.com/), MYPINPAD (https://mypinpad.com/) og Surfboard Payments (https://www.surfboardpayments.com/) har gått sammen om å lansere en ny type betalingsløsning som vil revolusjonere betalingsmarkedet i Norden. En app som installeres i løpet av få minutter muliggjør at forhandlere og butikker kan ta betalt med kort via en vanlig mobiltelefon eller et nettbrett. Appen samler også inn kundedata som kan brukes i lojalitetsprogram, tilbud og tilpasset markedsføring. Den nye betalingsløsningen vil erstatte behovet for kortterminaler, og forenkler dermed betalingsprosessen både for forhandlerne og forbrukere.

Med partnerskapet mellom TietoEVRY, MYPINPAD og Surfboard payments, kommer et nyutviklet betalingsløsning til det nordiske markedet som gjør det mulig for forhandlere på en trygg måte å motta betalinger på en hvilken som helst Android- eller iOS-enhet, uten behov for fysiske kortterminaler. Løsningen støtter forbrukerens valg av betalingsmåte, for eksempel bankkort, mobilbetaling og faktura.

Med tradisjonelle betalingsterminaler er det veldig begrensede muligheter for å dra nytte av kundedata for å skape bedre kundeopplevelser i sammenheng med betaling. Den nye løsningen fra TietoEVRY, MYPINPAD og Surfboard Payments åpner opp for en mengde nye muligheter. Løsningen samler inn og presenterer data i realtid, som betyr at forhandlere og butikker kan gi sine kunder spesialtilpassede tilbud allerede ved utsjekk. For eksempel kan dette dreie seg om tilbud basert på tidligere kjøp eller lojalitetsprogram som belønner faste kunder.

TietoEVRY, som er en av Nordens største leverandører av betalingsløsninger med de fleste store kortutstederne som kunder, sikrer støtte til denne løsningen med en robust plattform med høy tilgjengelighet og kostnadseffektive og enkelt integrerte løsninger.

– Betalingsindustrien vokser og endres ekstremt raskt, drevet frem av kundekrav og innovativ teknologi. Vi er veldig stolte over å presentere neste steg innen  betalingsteknologi som gjør det vesentlig raskere og enklere å ta betalt. Dette vil komme både små bedrifter og store butikkjeder til gode, og ikke minst kundene deres som nå får en bedre kjøpsopplevelse. Vi er glade for å tilby den nye betalingsløsningen til våre kunder i samarbeid med Surfboard og MYPINPAD, sier Kevin Grönvall, Head of Card Acquiring hos TietoEVRY.

– Vi startet Surfboard Payments fordi vi er overbevist om at vi står overfor et paradigmeskifte innnen betaling i butikk. Vi er veldig glade for dette partnerskapet og ser frem til å bistå nordiske forhandlere med å tilby bedre kundeopplevelser, sier Christopher Lindfeldt, administrerende direktør og grunnlegger av Surfboard Payments.

– Programvare er fremtiden for betalingsløsninger. MYPINPAD tilbyr ikke bare helt nye muligheter for forhandlere, men også en av verdens tryggeste programvarer. I samarbeid med våre partnere er vi veldig glade for å være med på å forandre hvordan nordiske forhandlere tar betalt, sier Justin Pike, grunnlegger av MYPINPAD.

Programvaren bygger på MYPINPADs "Tap on phone"-teknologi, en kontaktløs betalingsteknologi. MYPINPAD er det første selskapet i verden som har både CPoC- og SPoC-teknologi og som er sertifiserte i henhold til Payment Card Industry (PCI) Security Standards Council (SSC), noe som bekrefter at løsningen har det høyeste sikkerhetsnivå. Løsningen er nå tilgjengelig for kortinnløsere, banker og partnere å tilby nordiske og internasjonale forhandlere.

For mer informasjon og intervjuforespørsel, vennligst kontakt:

TietoEVRY, Renate Morken, senior communications manager
renate.morken@tietoevry.com / +47 476 03 968

MYPINPAD mypinpad@skyparlour.com, +44 330 043 1315

Surfboard Payments, pr@surfboard.se, +46 70 22 00 301

TietoEVRY skaper digitale fortrinn for virksomheter og samfunn. Vi er en ledende aktør innen digitale tjenester og programvare, med lokal tilstedeværelse og globale evner. Våre nordiske verdier og arv danner grunnlaget for vår suksess.

TietoEVRYs hovedkontor ligger i Finland. Våre 24 000 eksperter verden over betjener tusenvis av kunder i privat og offentlig sektor i nær 90 land. Den årlige omsetningen beløper seg til cirka 3 milliarder EUR. TietoEVRY er notert på NASDAQ i Helsingfors og Stockholm, samt på Oslo Børs. www.tietoevry.com

MYPINPAD er en global leder innen sikre personlige autentiseringsløsninger som ligger på kommersielt tilgjengelige smarttelefoner og nettbrett. Vår proprietære og globalt patenterte teknologi sikrer og beskytter innmating av sensitiv informasjon på berøringsskjermene og skaper et pålitelig miljø. MYPINPADs innovative løsningssett fjerner avhengigheten av spesialisert maskinvare for personlig autentisering; reduserer kostnader og kompleksitet, fremmer rask adopsjon og utnytter de tilkoblede funksjonene til smarte enheter. www.mypinpad.com

Surfboard Payments er en Sverige-basert programvareutvikler som har rundt 35 ansatte i Stockholm, Sverige og Chennai, India. Surfboard Payments utvikler betalingsprogramvare og oppretter nye berøringspunkter for betalingsløsningene som forbrukere møter når de fullfører kjøp. All utvikling skjer med kundereisen i fokus, og sikrer en enkel kasseopplevelse, identisk på tvers av enheter. De dynamiske og interaktive skjermene muliggjør markedsføring til rett person til rett tid, på rett sted. www.surfboardpayments.com/