Uusi maksuratkaisu korvaa korttimaksupäätteet – maksut hoituvat jatkossa mobiililaitteilla

23 kesäkuuta 2021

TietoEVRY, MYPINPAD ja Surfboard Payments aloittavat yhteistyön lanseeraamalla uuden maksuratkaisun, jonka odotetaan mullistavan Pohjoismaiden maksumarkkinat. Uuden ratkaisun avulla jokainen kauppias voi ottaa korttimaksut käyttöön vain muutamassa minuutissa ja korttimaksaminen onnistuu helposti tabletin tai älypuhelimen avulla. Uusi sovellus kerää samalla asiakastietoja, joita voidaan hyödyntää kanta-asiakasohjelmiin, erikoistarjouksiin ja räätälöityyn markkinointiin. Perinteiset korttimaksupäätteet korvaava uusi ratkaisu yksinkertaistaa maksuprosessia sekä kauppiaiden että kuluttajien kannalta.

TietoEVRYn, MYPINPADin ja Surfboard Paymentsin yhteistyö tuo pohjoismaisille markkinoille uuden ohjelmiston, jonka avulla kauppiaat voivat vastaanottaa maksuja turvallisesti minkä tahansa Android- tai iOS-laitteen välityksellä, eli ilman maksamiseen erikseen tarkoitettuja maksupäätteitä. Ratkaisu tukee yleisimmin käytettyjä maksutapoja, kuten kortti- ja mobiilimaksuja, sekä laskutusta.

Perinteiset maksupäätteet eivät juurikaan tarjoa mahdollisuuksia kerätä ja hyödyntää asiakasdataa maksutapahtumien yhteydessä ostokokemuksen parantamiseksi. TietoEVRYn, MYPINPADin ja Surfboard Paymentsin uusi ratkaisu tarjoaa kauppiaille paljon uusia mahdollisuuksia. Ratkaisun avulla pystytään keräämään ja käsittelemään dataa reaaliajassa, mikä mahdollistaa sen, että kauppias pystyy tarjoamaan asiakkailleen räätälöityjä tarjouksia maksutapahtuman yhteydessä. Tällaiset tarjoukset voivat olla esimerkiksi kanta-asiakasohjelmia tai erikoistarjouksia, jotka perustuvat asiakkaan aiempiin ostoihin.

TietoEVRY on yksi Pohjoismaiden suurimmista maksuratkaisujen toimittajista, ja sen asiakkaita on suurin osa isoimmista maksupalvelujen tarjoajista. Tämä mahdollistaa vankan pohjan uusien palvelujen kehittämiselle, takaa palvelujen täysimittaisen saatavuuden sekä mahdollistaa markkinoiden kustannustehokkaimpien ja helpoiten integroitavien palvelujen tuottamisen.

”Maksuala kasvaa ja muuttuu erittäin nopeasti. Kehityksen taustalla ovat asiakkaiden muuttuvat vaatimukset ja tekniset innovaatiot. Olemme ylpeitä voidessamme olla mukana kehittämässä tulevaisuuden maksuohjelmistoja, nopeuttamassa palvelujen käyttöönottoa ja helpottamassa maksamista. Tästä hyötyvät sekä pienyritykset että suuremmat vähittäismyyntiketjut, mutta myös näiden asiakkaat, jotka pääsevät nyt nauttimaan entistä sujuvammasta maksukokemuksesta. On hienoa, että pystymme nyt tarjomaan tämän uuden ratkaisun asiakkaillemme yhteistyössä Surfboardin ja MYPINPADin kanssa”, sanoo Kevin Grönvall, johtaja, TietoEVRYn Card Acquiring-yksiköstä.

”Perustimme Surfboard Paymentsin, koska uskomme, että myymälässä tapahtuvien maksujen murros on käsillä aivan lähitulevaisuudessa. Olemme innoissamme uudesta yhteistyöstä, ja voidessamme auttaa Pohjoismaisia kauppiaita kehittämään asiakaskokemustaan”, sanoo Christopher Lindfeldt, Surfboard Paymentsin perustaja ja toimitusjohtaja.

”Tällaiset ohjelmistot ovat maksamisen tulevaisuutta. MYPINPADin ohjelmisto ei tarjoa vain  täysin uusia mahdollisuuksia kauppiaille, vaan se on myös maailman turvallisin ohjelmisto. Me olemme innoissamme voidessamme yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa muuttaa pohjoismaisia maksamisen tapoja”, sanoo Justin Pike, MYPINPADin perustaja ja yhtiön hallituksen puheenjohtaja.

Ohjelmisto perustuu MYPINPADin ”Tap on phone” ratkaisuun, joka on lähimaksuratkaisu (CPoC, contactless payment on commercial off-the-shelf) ja ohjelmistopohjainen PIN-koodin syöttöratkaisu (SPoC, Software-based PIN entry on commercial off-the-shelf). Ratkaisu voidaan asentaa kaikkiin NFC-yhteensopiviin IOS ja Anroid laitteisiin. MYINPAD on maailman ensimmäinen yritys, joka tarjoaa sekä lähimaksuteknologiaratkaisuja, että yhden yhteyspisteen ratkaisuja, ja joka on korttimaksualan (Payment Card Industry, PCI) turvallisuusneuvoston (Security Standards Council, SSC) sertifioima. Tämä takaa sen, että palvelun käyttö on erittäin turvallista. Ratkaisu on tällä hetkellä saatavilla maksupalveluntarjoajille, pankeille ja yhteistyökumppaneille, jotka voivat tarjota sitä kauppiaille ja jälleenmyyjille Pohjoismaissa ja kansainvälisesti.

TietoEVRY Newsdesk, news@tietoevry.com, +358 40 5704072

MYPINPAD mypinpad@skyparlour.com, +44 330 043 1315

Surfboard Payments, pr@surfboard.se, +46 70 22 00 301

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Börsissä. www.tietoevry.com

MYPINPAD on edelläkävijä turvallisten tunnistautumisratkaisujen kehittämisessä kaupallisesti saatavilla oleviin älypuhelimiin ja tabletteihin. MYINPADin oma, maailmanlaajuisesti patentoitu tekniikka tekee kosketusnäyttöllisistä laitteista luotettavia suojaamalla arkaluontoisten tietojen syöttämistä. MYPINPADin innovatiiviset ratkaisut korvaavat tunnistautumiseen erikseen tarvittavia laitteita, pienentävät kustannuksia, vähentävät monimutkaisuutta, edistävät palvelujen nopeaa käyttöönottoa ja hyödyntävät älylaitteiden yhdistettävyys-ominaisuuksia. www.mypinpad.com

Surfboard Payments on ruotsalainen ohjelmistokehittäjä, joka työllistää noin 35 henkilöä Tukholmassa, Ruotsissa ja Chennaissa, Intiassa. Surfboard Payments kehittää maksuohjelmistoja ja luo uusia maksutapoja kuluttajille. Tuotekehityksessä huomioidaan ensisijaisesti asiakaskokemus, mikä takaa yhtenäisen ja helpon käyttökokemuksen kaikilla laitteilla maksettaessa. Dynaamiset ja interaktiiviset näytöt mahdollistavat markkinoinnin oikealle henkilölle oikeaan aikaan, oikeassa paikassa. www.surfboardpayments.com/