Tietoevryn sitoutuminen tieteeseen perustuviin päästövähennystavoitteisiin vahvistettu

09 toukokuuta 2022

Science Based Targets -aloite on hyväksynyt Tietoevryn tieteeseen perustuvat päästövähennystavoitteet, joilla sitoudutaan rajoittamaan ilmaston lämpeneminen 1,5 asteeseen. Tämä on tärkeä askel Tietoevryn matkalla kohti kunnianhimoista nollatasoa oman toiminnan aiheuttamissa päästöissä vuoteen 2025 mennessä.

Korostaakseen vastuullisuuden merkitystä kaikessa toiminnassaan, Tietoevry on tuonut ESG-mittarit, hiilidioksidipäästöjen vähentämisen sekä monimuotoisuuden ja yhdenvertaisuuden, osaksi johdon palkitsemisohjelmaa.

”Haluamme pienentää omaa hiilijalanjälkeämme sekä auttaa asiakkaitamme ja koko yhteiskuntaa tehostamaan energian ja luonnonvarojen käyttöä. Yhdessä voimme pyrkiä kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa kehittämällä kestäviä IT-ratkaisuja ja innovatiivista teknologiaa”, sanoo Tietoevryn viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Kia Haring.

”Vastuullisuusstrategiassamme on määritelty pitkäntähtäimen tavoitteet, joita on nyt täydennetty tieteeseen perustuvilla päästövähennystavoitteilla. Olemme asettaneet kunnianhimoiset tavoitteet saavuttaaksemme nollapäästöt omassa toiminnassamme vuoteen 2025 mennessä. Science Based Targets -aloitteen myötä ulotamme päästöjen vähennystavoitteet koko toimitusketjuumme. ESG-mittareiden tuominen osaksi palkitsemisohjelmaamme vahvistaa sitoutumistamme näihin tavoitteisiin ja korostaa vastuullisuuden merkitystä koko yhtiössä”, Kia Haring  jatkaa.

Tietoevry on sitoutunut seuraaviin tieteeseen perustuviin kasvihuonekaasujen päästövähennystavoitteisiin:

• Vähentää CO2-päästöjä 90 % vuoteen 2026 mennessä vuoteen 2020 verrattuna (scope 1 ja 2).

• Lisätä uusiutuvan sähkön käyttöä 100 %:iin vuoteen 2026 mennessä.

• Vähentää työmatkailun aiheuttamia kasvihuonekaasupäästöjä keskimäärin 47 % jokaista vakituisessa työsuhteessa olevaa henkilöä kohden vuoteen 2030 mennessä vuoteen 2019 verrattuna (scope 3).

• Edellyttää, että 70 % merkittävimmistä alihankkijoista ja toimittajista on sitoutunut tieteeseen perustuviin päästövähennyksiin vuoteen 2026 mennessä.

Tutustu Tietoevryn vastuullisuusstrategiaan 2023.

Lisätiedot:

Tietoevryn viestintä, news@tietoevry.com, 040 570 4072

Kia Haring, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Tietoevry, puh. 040 765 3700, kia.haring@tietoevry.com

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Kia Haring