Tietoevry päivittää sukupuolijakauman tavoitettaan - 49/49 tekee tilaa monimuotoisuudelle

08 toukokuuta 2024

Teknologia on avainasemassa ratkaistaessa tulevaisuuden haasteita ja kilpailu osaajista korostaa entistä monimuotoisempien tiimien tarvetta. Monimuotoisuus ja osallisuus ovat keskeisiä monin tavoin: asiantuntijatiimit, jotka edustavat ja kunnioittavat erilaisia näkökulmia ja lähestymistapoja, tekevät parempia päätöksiä, lisäävät innovaatioita ja sitä kautta tukevat organisaation menestystä. Sukupuolijakauman tasapuolisuus ja tarve houkutella enemmän naisia teknologia-alalle säilyy edelleen Tietoevryn tavoitteissa.

Samanaikaisesti on tärkeää luoda tilaa monimuotoisuudelle. Siksi Tietoevry on päivittänyt 50/50 sukupuolitavoitteen muotoon 49/49. Tällä muutoksella ilmaisemme kunnioitusta jokaisen yksilön itsemäärittelyoikeutta kohtaan ja toivotamme kaikki tervetulleeksi sellaisena kuin he ovat. Päivitetty tavoite pohjaa selvitykseen, jonka mukaan vähintään 1 % globaalista väestöstä on ei-binäärisiä tai muita sukupuoliryhmiä.**

"Olemme ylpeästi tavoitelleet sukupuolten tasapainoa 50/50 henkilöstössämme vuoteen 2030 mennessä. Kuitenkin tavoite, joka on tarkoitettu edistämään inkluusiota, ei itse asiassa ole ollut sitä kaikille. Se on voinut jopa sulkea ulkopuolelle ihmisiä, jotka määrittelevät itsensä sukupuoleltaan ei-binääriseksi. Siksi päivitimme tavoitteemme sukupuolijakauman tasapainoksi ajan myötä 49/49 ja sitoudumme luomaan tilaa monimuotoisuudelle", Tietoevryn henkilöstöjohtaja Hanna Vuorikoski sanoo.

Yhteistyö Helsinki Priden kanssa jatkuu – tavoitteena edistää inklusiivista yrityskulttuuria maailmanlaajuisesti

Tietoevryssä uskomme, että yritysten osallistuminen Helsinki Prideen lähettää tärkeän viestin koko henkilöstölle ja auttaa lisäämään tietoisuutta työnantajien keskuudessa siitä, miten edistää inklusiota ja luoda yrityskulttuuria, joka toivottaa kaikki tervetulleeksi. Working with Pride -kumppanuus myös heijastaa laajempaa sitoutumistamme edistää tasa-arvoisia mahdollisuuksia ja monimuotoisuutta.

"Priden tukeminen on yksi tapa, jolla yrityksenä voimme osoittaa tukeamme LGBTQ+ -yhteisölle. Kulttuuri, joka arvostaa monimuotoisuutta ja inkluusiota, tekee meistä vahvempia yrityksenä. Lisäksi tiedämme, että tämä on monille kollegoillemme tärkeä kumppanuus ja he ovat erittäin innostuneita osallistumaan. Jatkamme ylpeänä pyrkimystämme kohti inklusiivista työyhteisöä toivottamalla kaikki tervetulleiksi, sukupuoli-identiteetistä tai seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta", Vuorikoski jatkaa.

Working_with_Pride_2024_rainbow.png

Maaliskuussa Tietoevry julkaisi vastuullisuussitoumuksen, joka pohjautuu yrityksen vastuullisuussuunnitelmaan 2021-2023, ajankohtaiseen sääntelyyn sekä yhteiskunnassa ilmeneviin muutoksiin. Sitoudumme edistämään vastuullisuustyötä kolmella osa-alueella: ilmastotoimissa, eettisyydessä ja sosiaalisessa vaikuttavuudessa. Sosiaalisen vaikuttavuuden osalta keskeiset tavoitteemme ovat:

• Ihmisoikeuksien kunnioittaminen
  • Ei syrjintää eikä häirintää
  • 49/49 sukupuolten välinen tasapaino
  • Vähintään 30 % aliedustettua sukupuolta johtotehtävissä vuoteen 2030 mennessä

Lue lisää Tietoevryn kestävän kehityksen lupauksesta verkkosivuiltamme.

**30 maan Ipsos Global Advisor -tutkimus (2023)

Tietoevry Newsdesk, news@tietoevry.com, puh. +358 40 570 4072

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Hanna Vuorikoski