Tietoevry vauhdittamaan K-ryhmän kasvua uusien teknologioiden ja automaation avulla

22 lokakuuta 2020

Tietoevry ja Kesko ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on tukea Keskon strategian toteutumista sekä vahvistaa tuottavuutta ja kustannustehokkuutta hyödyntämällä automaatiota ja uusia teknologioita. Yhteistyö mahdollistaa myös datan tehokkaamman hyödyntämisen.

Uuden yhteistyösopimuksen myötä Tietoevry ja Kesko jatkavat yhteistyötä liiketoimintojen jatkuvissa ja kehittämiseen keskittyvissä IT-palveluissa. Kumppanuuden myötä varmistetaan palveluiden liiketoimintalähtöisyys ja korkea laatu.

”K-ryhmä jatkaa määrätietoista kasvustrategiaansa Suomessa ja Pohjois-Euroopassa. Samanaikaisesti kunnianhimoisten kasvutavoitteiden kanssa pyrimme jatkuvasti vahvistamaan digitaalisia kyvykkyyksiämme parantaaksemme asiakaskokemustamme, saavuttaaksemme tehokkuutta ja varmistaaksemme korkean laadun. Olemme nyt valinneet kumppanuudet, jotka parhaiten tukevat ponnistelujamme näiden tavoitteiden saavuttamiseksi”, Keskon pääjohtaja Mikko Helander sanoo.

“Meillä on erinomaiset yhteistyösuhteet keskeisten kumppaniemme kanssa. Olemme käyneet markkinan ja vaihtoehdot tarkkaan läpi ja päätyneet alan ensiluokkaisiin osaajiin, joihin strateginen kumppanimme TietoEVRY kuuluu. TietoEVRY tukee K-ryhmän kasvua, datan ja analytiikan hyödyntämistä ja varmistaa liiketoiminnan jatkuvuuden. Lisäksi merkittävä IT-palveluiden automaatio tuo huomattavia laadun ja kustannustehokkuuden parannuksia”, Keskon CIO Arto Hiltunen kertoo.

”Olemme innokkaita kasvattamaan yhteistyötämme ja kiihdyttämään analytiikan ja datan hyödyntämisen tuomaa lisäarvoa K-ryhmän liiketoiminnalle. Tuomme maailmanluokan osaamisen, uudet automaatioratkaisut ja teknologiat vauhdittamaan Keskon strategian toteuttamista”, sanoo TietoEVRYn toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

Yhteistyösopimus kattaa laajan palveluvalikoiman, kuten Keskon liiketoimintakriittisten sovellusten hallintapalvelut, integraatiopalvelut ja pilvipalvelut, loppukäyttäjäpalvelut sekä tietoturva- ja kapasiteettipalvelut.

Kia Haring, viestintäjohtaja, TietoEVRY,+358 40 765 3700, kia.haring@tietoevry.com

Arto Hiltunen, CIO, Kesko Oyj, +358 50 3064 065, arto.hiltunen@kesko.fi

Tietoevry luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90:ssä maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 43 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 25 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin ruokakaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi