Fora uusii sopimuksensa Tiedon kanssa – joustava pilvipalveluratkaisu parantaa eläkkeiden hallinnointia

20 kesäkuuta 2017

Tieto jatkaa johtavan eläkevakuutusten hallintoyhtiö Foran strategisena IT-kumppanina Ruotsissa. Fora käsittelee vuosittain suuria määriä vakuutusasioita ja toiminta vaatii modernin ja tehokkaan teknisen alustan.

– Asiakkaamme ja työntekijämme edellyttävät kustannustehokkuutta, helppokäyttöisyyttä, suorituskykyisyyttä ja tietoturvaa. Tiedon pilvipalveluratkaisun avulla saamme lisää joustavuutta ja varmistamme toiminnan vakauden, sanoo Foran tietohallintopäällikkö Christoffer Eile.

Tieto Dynamic SAP Landscape on osa Tiedon älykkäiden pilvipalvelujen valikoimaa. Jatkosopimus sisältää käsittelykapasiteetin ja pilvipalvelujen toimittamisen IT-operaatioiden tehokkuuden kasvattamista ja modernisaatiota varten.

Maksamalla käytetystä kapasiteetista Fora saa käyttöönsä kuormitushuipuissa tarvittavan infrastruktuurin maksamatta koko kapasiteetista silloin, kun tarve on pienempi.

– Otimme ratkaisun käyttöön vuoden 2016 aikana. Vuoden jälkeen käyttökokemuksemme alustasta ovat myönteisiä. Odotuksemme ovat täyttyneet, joten päätimme jatkaa sopimustamme Tiedon kanssa, sanoo Foran tietohallintopäällikkö Christoffer Eile.

Jatkosopimus kattaa myös korkean käyttöasteen joustavat ja turvalliset pilvipalveluratkaisut niin infrastruktuurin puolella kuin liiketoiminnan kannalta kriittisissä ERP-järjestelmissä. Ratkaisut auttavat Foraa vahvistamaan liiketoiminnan jatkuvuutta ja parantamaan IT-prosesseja. Myös kustannukset pienenevät ja toiminnan joustavuus paranee.

– Alusta mahdollistaa tehokkaan toiminnan, minkä ansiosta voimme keskittyä jatkossa enemmän digitalisaatioon ja uusien palveluiden luomiseen, sanoo Foran tietohallintopäällikkö Christoffer Eile.

– Yhteistyön jatkaminen on selvä vahvistus roolistamme pitkän aikavälin strategisena kumppanina asiakkaillemme. Olemme iloisia Foran osoittamasta luottamuksesta, sanoo Tiedon Ruotsin pankki- ja vakuutusalan johtaja Pär Johansson.

Lisätietoja antaa

Pär Johansson, pankki- ja vakutuusalan johtaja, Tieto Sweden
par.johansson@tieto.com, +46 73-940 00 71

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi