Nordisk FinTech-selskap utvider med privatlån

22 september 2017

Det nordiske FinTech-selskapet Qliro utvider sitt tilbud innen finansielle tjenester til å omfatte en tjeneste for privatlån.  Selskapet formidler finanstjenester til flere enn 2,5 millioner kunder i Norden og spesialiserer seg på netthandelbetaling, digital forbrukerfinansiering, privatlån og sparekontoer. Løsningen er levert av Emric, en del av Tieto.

– Løsningen ligger på samme plattform som Qliro allerede bruker for sin tjeneste for sparekontoer. Å kunne legge til lånemoduler i en løsning de allerede bruker, gjør det veldig enkelt for kunden å utvide tilbudet sitt, samtidig som samarbeidet vårt blir både smidigere og mer givende, sier Pedram Tadayon, adm.dir. i Emric, som er en del av Tieto.

Funksjonaliteten gjør det mulig for Qliro å tilby privatlån til kundene sine. Siden den ferdige løsningen fra Emric er modulbasert, er det enkelt for Qliro å utvide tilbudet sitt ytterligere i fremtiden.

– Qliro er et svært innovativt selskap i FinTech-bransjen. Det er morsomt å kunne tilby tjenestene våre til både FinTech og tradisjonelle selskap, og alt finnes i Tietos lending-portefølje. Vi ser frem til å følge med på Qliros utvikling og fortsette som deres partner, sier Tadayon.

Qliros privatlåntjeneste er heldigital og bygger på verifisering med BankID. Det gjør tjenesten trygg og sikker for brukerne.

For mer informasjon, kontakt:
Pedram Tadayon, adm.dir. Emric, en del av Tieto
pedram.tadayon[a]tieto.com, +46 (70)6855588

Tieto har som mål å gripe de betydelige mulighetene som oppstår i en stadig mer datadrevet verden og omdanne disse til varige verdier for mennesker, næringsliv og samfunn. Vi skal bli kundenes førstevalg for virksomhetsfornyelse ved å kombinere våre styrker innen programvare og tjenester med en sterk drivkraft for utvikling av økosystemer og kontinuerlig innovasjon med partnere (www.tieto.com).

Emric er en global leverandør av programvareløsninger for etablering og håndtering av praktisk talt alle typer lån, boliglån, finansiering og leasing. Med over 60 kunder i 24 land, og håndtering av finansielle kontrakter i 94 land, utvikler Emric produkter som er tilpasset multinasjonale forhold. Siden 1. september 2016 har Emric vært en del av Tieto. www.emric.com

Qliro er et nordisk selskap i fintech-bransjen, spesialisert på e-handelsbetaling, forbruksfinansiering og sparekontoer. Selskapet ble etablert i 2014, og har i dag mer enn 170 ansatte fra over 25 land og over to millioner unike kunder. Qliro har siden mars 2017 hatt godkjenning som kredittselskap, og står dermed under svenske Finansinspektionens tilsyn. www.qliro.com