Google Cloud ja Tietoevry solmivat strategisen kumppanuuden

24 marraskuuta 2022

Tietoevry aloittaa strategisen kumppanuuden Google Cloudin kanssa. Yhteistyön tavoitteena on kiihdyttää pilvipalveluiden käyttöönottoa ja digitaalista transformaatiota Pohjoismaissa.

“On hienoa päästä skaalaamaan Google Cloudin teknologiaa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa sekä rakentamaan avoimia digitaalisia ympäristöjä. Kumppanuuden avulla viemme eteenpäin yhteisten asiakkaidemme digitaalista transformaatiota erityisesti säädellyillä toimialoilla, kuten terveydenhuollossa. Google Cloudin uudet alueelliset avaukset Ruotsissa ja Norjassa ovat tärkeä askel dataohjautuvien innovaatioiden demokratisoinnissa turvallisten ja vaatimusten mukaisten pilviratkaisujen avulla”, Tietoevry Connectin Suomen maajohtaja Mikko Pulkkinen sanoo.

Osana kumppanuutta Tietoevry on sitoutunut vahvistamaan Google Cloud -asiantuntemustaan ja -osaamistaan. Tietoevry tavoitteena on nousta Pohjoismaiden johtavaksi Google Cloud -ratkaisujen tarjoajaksi tuhannella sertifioidulla ammattilaisella vuoteen 2025 mennessä.

Tietoevry ja Google Cloud ovat jo tehneet yhteistyötä tukemalla useita finanssipalveluyrityksiä eri puolilla Pohjoismaita, esimerkiksi auttamalla Arek Oy:tä modernisoimaan palveluitaan Google Cloudin avulla.

"Pilviympäristöt tarjoavat joustavia, kustannustehokkaita ja jatkuvuuden turvaavia palveluita, mikä on ensiarvoisen tärkeää Arekin yhteiskunnallisesti kriittisten palvelujen kannalta. Arek siirtää palveluitaan hallitusti pilveen. Ensimmäisessä vaiheessa siirretään työkuormaltaan ja kustannuksiltaan raskaat palvelut. Arek hyödyntää kehittämisessään laajasti Googlen tarjoamaa ympäristöä ja sen ympärille rakentuvia ratkaisuja. Tuotantopalvelujen tuottamisessa Arek luottaa Tietoevryn tarjoamaan yksityispilviratkaisuun. Käytettävät teknologiat valitaan niin, että palvelut ovat julkipilviyhteensopivia", Arek Oy:n toimitusjohtaja Aaro Mutikainen kertoo.

“Google Cloudin ja Tietoevryn yhteistyö on tärkeä askel Pohjoismaille. Google Cloudin johtava teknologia ja ominaisuudet yhdistettynä Pohjoismaiden johtavan yrityksen asiantuntijuuteen auttavat meitä tekemään entistä tiiviimpää yhteistyötä paikallisten yritysten kanssa”, sanoo Markus Hongisto, Google Cloudin Suomen myyntijohtaja.

Tietoevryn viestintä, news@tietoevry.com, puh. +358 40 570 4072

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com.

Haluatko kuulla lisää?

Mikko Pulkkinen