Tietoevry julkistaa uudistetun brändin ja identiteetin – kuusi uudelleen nimettyä erikoistunutta liiketoiminta-aluetta aloitti toimintansa

19 tammikuuta 2022

Lokakuussa julkistetun uuden strategiansa seuraavana askeleena Tietoevry käynnistää vuoden lanseeraamalla uudistetun brändi-identiteetin, jonka ytimessä on teknologian vastuullinen hyödyntäminen. Yhtiön uudet erikoistuneet liiketoiminta-alueet aloittivat toimintansa 1. tammikuuta, ja ne on nimetty uudelleen heijastaen kunkin erityistä fokusta ja markkina-asemaa.

Tietoevry julkistaa uudistetun brändi-identiteetin tukemaan yhtiön uuden strategian mukaisia tavoitteita. Brändin ydin kiteytyy ajatukseen yhteiskunnan kehityksen tukemisesta teknologian vastuullisemmalla hyödyntämisellä.

“Uusi missiomme heijastaa yhtiömme arvoja - luottamusta ja avoimuutta - sekä suuntaa, johon maailmamme on menossa. Viime vuodet ovat olleet poikkeuksellisia – globaali pandemiakriisi ja keskustelu etenevästä ilmastonmuutoksesta ovat vahvasti vaikuttaneet sidosryhmiemme odotuksiin. Yritysten on nyt oltava aktiivisia toimijoita yhteiskunnallisissa kysymyksissä. Teknologia vaikuttaa laajasti yhteiskunnan kehitykseen ja me Tietoevryssä haluamme rakentaa digitaalista tulevaisuutta ihmislähtöisesti ja vastuullisesti, huomioiden myös, miten teknologiakehityksen mahdollisia negatiivisia vaikutuksia voidaan minimoida”, sanoo Kimmo Alkio, Tietoevryn toimitusjohtaja.

Tietoevry säilyttää yhtiön nimen sen tunnettuuden sekä arvopohjan vuoksi, ja nimeää osana uutta strategiaa julkistetut liiketoiminta-alueet uudelleen, heijastaen kunkin erityistä fokusta ja markkina-asemaa. Nämä liiketoiminta-alueet ovat nyt aloittaneet toimintansa:

• TietoEVRY Business Design and Engineering on nyt Tietoevry Create.  Se vauhdittaa asiakkaiden digitaalista kehitystä luomalla kilpailukykyisiä tuotteita ja datakeskeistä liiketoimintaa datan, palvelusuunnittelun ja pilviteknologioiden avulla. Globaali liiketoiminta, jonka ytimessä on pilvinatiivien palveluiden kehitys, datan hyödyntäminen ja ohjelmistotuotteiden kehityspalvelut.
  • TietoEVRY Enterprise Modernization on nyt Tietoevry Transform. Liiketoiminta-alue edistää tehokkuutta ja kokonaisvaltaista uudistumista kattaen asiakasyritysten liiketoimintaprosessit, sovellukset ja infrastruktuurin. Toiminta perustuu vankkaan asiakastuntemukseen, globaaliin pilvi- ja dataosaamiseen sekä automaation hyödyntämiseen.
  • TietoEVRY Cloud Platform Services on nyt Tietoevry Connect. Liiketoiminta-alue keskittyy skaalautuviin monipilvipalveluihin ja laajaan infrastruktuurivalikoimaan, varmistaen asiakkaiden liiketoiminnan tietoturvan, joustavuuden ja säädöstenmukaisuuden.
  • TietoEVRY Financial Services Solutions on nyt Tietoevry Banking. Sen tavoite on olla johtava finanssisektorin ohjelmistotuotteiden, -alustojen ja -ratkaisujen toimittaja sekä Pohjoismaissa että laajemmin.
  • TietoEVRY Health & Care Software on nyt Tietoevry Care. Liiketoiminta-alue keskittyy pohjoismaisen sosiaali- ja terveydenhuollon uudistamiseen modulaarisilla, rajapinnoiltaan avoimilla ja yhteentoimivilla ohjelmistoilla – parantaen sekä hoitohenkilökunnan että kansalaisten palvelukokemusta.
  • TietoEVRY Industry Software on nyt Tietoevry Industry. Liiketoiminta-alue tarjoaa laajan valikoiman markkinoiden johtavia ohjelmistoratkaisuja esimerkiksi julkisen sektorin, energiayhtiöiden ja paperi- ja selluteollisuuden ydinprosesseihin.

“Tästä alkaa yhtiöllemme uusi innostava vaihe, jonka myötä integraatio-ohjelmamme on tulossa päätökseen ja uuden strategiamme toteutus pääsee käyntiin.  Uskon vahvasti, että tällä uudistumisella voimme luoda entistä suurempaa arvoa yhteiskunnalle, asiakkaillemme ja sijoittajillemme sekä inspiroivan työpaikan henkilöstöllemme”, sanoo Alkio.

Tietoevry Newsdesk, news@tietoevry.com, 040 570 4072

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluatko tietää lisää? Vieraile osoitteessa www.tietoevry.com tai katso uusi brändivideomme, joka kuvailee uutta missiotamme.