Tieto lanseeraa vakuutusyhtiöille uuden digitaalisen ratkaisun – nopeuttaa uusien palveluiden tuloa markkinoille

10 toukokuuta 2017

Tieto julkistaa tänään vakuutusyhtiöille suunnatun uusien tuotteiden ja palvelujen lanseeraamiseen tarkoitetun digitaalisen alustan ”Insurance-in-a-Box”. Ratkaisun avulla vakuutusyhtiöt voivat tuoda uusia palveluita markkinoille jopa alle kahdessa kuukaudessa. Näin vakuutusyhtiöt voivat hyödyntää uusimpia teknologioita lisätäkseen kasvua ja tuodakseen uusia tuotteita markkinoille nopeammin.

Vakuutusalan digitaalisoituminen luo uusia liiketoimintamahdollisuuksia niin asemansa vakiinnuttaneille toimijoille kuin uusille haastajillekin. Yhtenä ratkaisuna haasteisiin on uusi digitaalinen ratkaisu, joka mahdollistaa uusien tuotteiden ja palveluiden lanseeramisen nopeasti, start-up-henkeen. Tämän mahdollistaa minimaalinen integraatiotarve olemassa oleviin systeemeihin.

Tiedon Insurance-in-a-Box-ratkaisu lyhentää uusien tuotteiden kehittämiseen ja lanseeraamiseen tarvittavaa aikaa. Perinteisesti uusien palveluiden lanseeramiseen vakuutusalalla on tarvittu vähintään 18 kuukautta. Nyt markkinoille tuotu ratkaisu vähentää tarvittavan ajan kahteen kuukauteen, mahdollistaen ketterämmän uusien ideoiden kokeilun. Uusi digitaalinen alusta tarjoaa optimaalisen kustannushyötysuhteen valmiiksi integroitujen digitaalisten ekosysteemiratkaisujen ja useiden erilaisten toimintojen tuen ansiosta.

“Tiedon tavoitteena on olla asiakkailleen paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Investoimme jatkuvasti tukeaksemme asiakkaitamme uusien liiketoimintaideoiden toteuttamiseksi ketterästi ja joustavasti ilman, että nykyiset liiketoiminnot häiriintyvät”,  sanoo johtaja Christian Segersven, Tieto Financial Services.

Insurance-in-a-Box -alustasta perusteellisen ja modulaarisen ekosysteemin tekevät Tiedon innovatiiviset yhteistyökumppanit Insicon, Ikione, Giosg, Futusome, Signicat, TrueMotion ja FRISS. Ekosysteemissä yhdistyy vakuutustoiminnan ydinosaaminen ja liitännäispalvelut.

Lue lisää: https://campaigns.tieto.com/Insuranceinabox

Christian Segersven, johtaja, Tieto Finland, Financial Services, christian.segersven[at]tieto.com, +358 50 3112486

Tieto
Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi