Tieto jatkaa infrastruktuuripalvelujen toimittamista Outokummulle

25 huhtikuuta 2017

Tieto toimittaa Outokummulle jatkossakin IT-infrastruktuuripalveluja. Tiedon ja Outokummun viisivuotisen sopimuksen mukaisesti Tieto toimittaa Outokummulle uuden sukupolven infrastruktuuripalveluja, jotka auttavat globaalin standardoinnin ja lyhentyneen markkinoilletuontiajan kautta parantamaan Outokummun operatiivista tehokkuutta.

Jatkettu sopimus sisältää IT-infrastruktuurin suuntaamista siten, että se antaa tehokasta tukea Outokummun liiketoiminnan eri alueille. Outokummun päämääriä ovat kustannusten alentaminen, palvelujen laadun parantaminen, riskien vähentäminen ja palvelujen integrointi. Tiedon OneCloud monipilviratkaisu tarjoaa Outokummulle parhaan julkisten ja yksityisten pilvipalvelujen kapasiteettialustan ja yhtenäisen palvelukokemuksen.

“Tieto auttaa meitä parantamaan vakauttamme, optimoimaan kustannusperustaamme ja lisäämään kilpailukykyämme”, Outokummun tietohallintojohtaja Matti Suurnäkki sanoo.

“Olemme iloisia siitä, että Outokumpu valitsi meidät hoitamaan infrastruktuuripalvelujaan. Odotan innolla jatkoa yhteiselle missiollemme tukea Outokummun strategisia aloitteita modernisoimalla sen IT-toimintoja”, sanoo Jaakko Tapanainen, Teolliset palvelut ja kuluttajapalvelut -yksikön johtaja Suomessa.

Tällä toimituksella Tieto auttaa Outokumpua kehittämään palvelujensa laatua kaikilla tasoilla ja mahdollistaa samalla prosessien maailmanlaajuisen standardoinnin. Lisäksi Outokumpu saa modernin, skaalattavan ja kustannustehokkaan IT-infrastruktuurin, joka varmistaa liiketoiminnan jatkuvuuden ja vastaa sen tulevaisuuden tarpeita.

Jaakko Tapanainen, Johtaja, Teolliset palvelut ja kuluttajapalvelut, Tieto Finland
Puhelin +358 (0)40 543 6367, s-posti: jaakko.tapanainen@tieto.com

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja kestävä materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on noin10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja sen osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.com

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi