Tieto toimittaa sähköisen kaupankäynnin ratkaisun Granngårdenille

22 maaliskuuta 2017

Puutarhanhoito-, kotieläin- sekä  maataloustarvikkeisiin erikoistunut Granngården, jolla on ketjussaan yli 100 myymälää Ruotsissa, on valinnut Tiedon kumppanikseen luomaan seuraavan sukupolven monikanavaisen sähköisen kaupankäynnin ratkaisun. Uuden ratkaisun avulla Granngården pyrkii kehittämään asiakaskokemustaan sekä luomaan pohjaa verkkokaupan kasvulle ja saumattomalle monikanavaiselle kokemukselle.

Granngården on käyttänyt SAP Hybristä jo usean vuoden, mutta he kaipasivat järjestelmiensä vakiinnuttamista ja uudistamista asiakaskokemuksen vahvistamiseksi ja myynnin kasvattamiseksi. Uusi sopimus on osoitus Tiedon yhä lisääntyneestä keskittymisestä sähköiseen kauppaan suomalaisen Smilehouse-yritysoston seurauksena, mikä laajensi Tiedon asiantuntemusta sähköisen kaupan SAP Hybris -ohjelmistojen alueella.

”Digitalisointiin liittyvät investoinnit ovat strategisesti ratkaisevia liiketoimintamme laajentamisen kannalta. Tiedon kanssa voimme hyödyntää uusia versioita monta kertaa nopeammin kuin aiemmin. Nopea tuotantosykli ja liiketoiminnan joustavuus ovat menestyksen edellytyksiä”, Granngårdenin Head of eCommerce Monika Dagberg sanoo.

Dag Widell, yrityksen CIO, näkee kumppanuuden välittömän vaikutuksen. ”Tiedon suuri SAP Hybris -tuntemus sekä heidän jäsennellyt ja laadukkaat työmenetelmänsä ovat jo tehneet Hybris-alustastamme vakaan ja laadukkaamman.”

Granngården on toinen strateginen asiakas, jonka kanssa Tieto on hiljattain solminut sopimuksen Ruotsin sähköisen kaupan markkinoilla. Vähittäiskauppaketju Indiska Magasinet, jolla on noin 100 myymälää Pohjoismaissa, on yhdessä Tiedon kanssa ottanut käyttöön uuden ratkaisunsa monikanavaisia toimintoja varten.

”Olemme hyvin ylpeitä, että Granngården valitsi meidät. Tiedolla on yli 300 työntekijää, jotka keskittyvät digitaaliseen asiakaskokemukseen, kuten sähköiseen kauppaan, sisällön hallintaan, analytiikkaan, räätälöintiin, asiakaspalveluun, myymälädigitalisointiin ja big dataan. Yhdistettynä valtavaan kokemukseemme eri aloilta, ydinjärjestelmistä sekä esimerkiksi pilvi- ja turvapalveluista pystymme tarjoamaan asiakkaillemme erittäin vahvan kokonaisvaltaisen ratkaisun”, Tiedon Vice President ja Head of Customer Experience Management Jaakko Hartikainen sanoo.

Sopimus astui voimaan viime vuoden lopussa, ja Tieto alkoi heti työskennellä projektin parissa.

Lisätietoa saat ottamalla yhteyttä:

Jaakko Hartikainen, Vice President, Head of Customer Experience Management, Tieto
Puhelin: +35 844 3500445 sähköposti: Jaakko.Hartikainen@tieto.com

Tiedosta
Tiedon tavoitteena on hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteenamme on olla asiakkaiden ensisijainen vaihtoehto heidän liiketoimintansa uudistamisessa yhdistämällä ohjelmisto- ja palveluosaamisemme yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuuksiin. www.tieto.com.

Granngårdenista
Granngårdenilla on ollut juurensa ruotsalaisessa maalaiselämässä vuodesta 1880 asti. Historiamme ansiosta tunnemme hyvin maanviljelyn, eläimet ja luonnon. Näemme itsemme asiantuntevana ja avuliaana naapurina heille, jotka haluavat elää luonnon lähellä. Granngårdenilla on 109 myymälää eri puolilla Ruotsia, noin 550 työntekijää ja verkkokauppa www.granngarden.se