Tieto solmii ulkoistussopimuksen Folksamin kanssa

21 maaliskuuta 2017

Ruotsin suurimpiin kuuluva vakuutusyhtiö Folksam ja Tieto syventävät yhteistyötään. Yhtiöt ovat solmineet ulkoistussopimuksen, jonka myötä Tieto vastaa jatkossa Folksamin IT-palveluista. Uuden sopimuksen myötä Tieto vahvistaa asemaansa Ruotsin markkinoilla ja lisää samalla osaamistaan sovellushallinnassa ja konsultointipalveluissa.

Tieto vastaa jatkossa entistä useammasta Folksamin järjestelmästä sekä konsulttipalveluiden toimittamisesta. Aiempaa laajemman yhteistyön kautta Tieto myös vahvistaa vakuutusalalle suunnattua tarjoomaansa ja lisää läsnäoloaan Ruotsin Östersundissa.

”Olemme iloisia laajentuneesta yhteistyöstä Folksamin kanssa. Samalla haluamme toivottaa uudet Folksamilta siirtyvät kollegamme tervetulleiksi Ruotsin Östersundin toimistoomme. Sopimuksen myötä pystymme kasvattamaan osaamistamme ja vahvistamaan edelleen tarjoomaamme sekä sovellushallinnassa että konsultointipalveluissa”, sanoo Per Johanson, johtaja, Tiedon Finanssipalvelut.

Sopimuksen avulla Folksam pystyy optimoimaan ja kehittämään liiketoimintaansa samalla kun jatkuvien palveluiden toimitusvarmuus paranee Tiedon ottaessa IT-toiminnot haltuunsa.

”Tavoitteenamme on toimialamme tyytyväisimmät asiakkaat. Tavoitteen saavuttamiseksi sitoudumme tarjoamaan tehokkaat ja jatkuvasti kehittyvät IT-toiminnot. Olemme siksi päättänee ulkoistaa IT-toimintomme yhteen alansa johtavista yrityksistä, jolla on samalla jo vakiintunut asema Östersundissa. Näin varmistamme myös, että työntekijät saavat luotettavan työnantajan myös jatkossa”, sanoo Folksamin IT-johtaja Gunnar Fröderberg.

Kia Haring, viestintäjohtaja,Tieto
puh. 040 765 3700, kia.haring[a]tieto.com

Tiedon tavoitteena on hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi