Tieto jatkaa Eteran käyttöpalvelujen toimittajana

14 maaliskuuta 2017

Tieto ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ovat allekirjoittaneet sopimuksen käyttöympäristöjen ja palveluiden toimittamisesta vuoden 2021 loppuun saakka.

Tavoitteena on kehittää jo käytössä olevia standardoituja pilvipalveluita sekä taata moderni, skaalautuva alusta Eteran liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin. Sopimuksella haetaan myös kustannustehokkuutta palveluiden tuottamisessa ja luodaan edellytykset järjestelmien ja teknologian uudistamiselle.

- Tieto on meille pitkäaikainen kumppani, joka tuntee ympäristömme vaatimukset ja pystyy kehittämään käyttöpalveluita siten, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Etera haluaa olla osa eläkealan ekosysteemiä, jossa Tiedolla on vahva rooli, kommentoi tietohallintojohtaja Janne Ruuska Eterasta.

- Tiedon ja Eteran pitkä yhteistyö on vahva perusta Eteran käyttöpalveluiden kehittämiselle. Sopimus myös vahvistaa asemaamme pohjoismaisella vakuutussektorilla. Laadukkailla palveluilla pystymme auttamaan asiakasta toimialan vaatimusten ja odotusten täyttämisessä, sanoo johtaja Christian Segersven Tiedosta.

Christian Segersven, Vice President Tieto Financial Services christian.segersven@tieto.com, puh. 050 3112 486

Janne Ruuska, johtaja, tietohallinto, Etera
040 521 1144, janne.ruuska@etera.fi

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.