Tietoevryn Connect ja Transform -liiketoimintojen strateginen arviointi etenee – Satu Kiiskinen nimitetty yhdistetyn liiketoiminnan johtajaksi 1.4.2023 alkaen

13 helmikuuta 2023

Tietoevry Oyj                PÖRSSITIEDOTE                 13.2.2023   klo 14.00

Tietoevry ilmoitti marraskuussa 2022 käynnistävänsä strategisen arvioinnin koskien Tietoevry Transform ja Tietoevry Connect -liiketoimintojen yhdistämistä sekä niiden mahdollista myyntiä tai jakautumiseen perustuvaa listautumista. Satu Kiiskinen on nimitetty yhdistetyn liiketoiminnnan johtajaksi ja hän vastaa tässä tehtävässä myös strategisen arvioinnin edistämisestä tavoitteiden mukaisesti. Yhdistyneen liiketoiminnan, Tietoevry Tech Services, odotetaan olevan toiminnassa toisen vuosineljänneksen aikana. Tietoevry Tech Services keskittyy jatkuviin palveluihin ja transformaatioon kattaen sovellukset, infrastruktuurin ja pilvipalvelut.

Satu Kiiskinen toimii tällä hetkellä Tietoevry Transform -liiketoiminnan johtajana ja hän on ollut yhtiössä vuodesta 2013 useissa eri liiketoiminnan johtotehtävissä. Hän jatkaa Tietoevryn johtoryhmän jäsenenä ja raportoi toimitusjohtaja Kimmo Alkiolle.

”Olen erittäin innostunut tästä uudesta tehtävästä ja erityisestä matkasta, joka meillä on edessämme yhdessä yli 8 000 kollegan kanssa; yhdistämme maailmanluokan osaamisemme, markkina-asemamme, kilpailukykyiset palvelumme sekä globaalin toimituskykymme pohjoismaisten yritys- ja julkisen sektorin asiakkaidemme eduksi”, sanoo Satu Kiiskinen.

“Nimitys on tärkeä niin liiketoimintojen yhdistämisen kuin käynnissä olevan strategisen arvioinnin kannalta. Sadulla on laaja-alainen kokemus teknologiapalveluista, pitkäjänteisen asiakasarvon tuottamisesta sekä liiketoiminnan kehittämisestä nopeasti muuttuvassa markkinatilanteessa. Tämä liiketoiminta on hyvin mielenkiintoisessa vaiheessa, mikä tuo uusia mahdollisuuksia kaikille Tietoevry Tech Services kollegoille”, sanoo Kimmo Alkio, Tietoevryn toimitusjohtaja.

Tietoevry Connect ja Tietoevry Transform jatkavat erillisinä liiketoimintoina nykyisellä johdolla vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen. Yhdistetyn Tietoevry Tech Services -liiketoiminnan odotetaan olevan toiminnassa toisesta vuosineljänneksestä alkaen, mistä lähtien liiketoiminnan taloudellinen tulos myös raportoitaisiin uutena raportointisegmenttinä. Tietoevry Tech Services -liiketoiminnan johtajan nimitys astuu voimaan 1.4.2023. Tietoevry Connect -liiketoiminnasta tällä hetkellä vastaavan Johan Torstenssonin jatkosuunnitelmista kerrotaan tuonnempana.

Yhdistettävää Tietoevry Transformia ja Tietoevry Connectia koskevan strategisen arvioinnin ja sen jälkeisen mahdollisen myynnin tai jakautumiseen perustuvan listautumisen arvioidaan kestävän 12–18 kuukautta 30.11.2022 tapahtuneesta julkaisusta lukien. Täten yhtiö ei ole vielä tehnyt päätöksiä mahdolliseen myyntiin tai jakautumiseen perustuvaan listautumiseen liittyen. Eteneminen riippuu markkinatilanteesta siihen kuitenkaan rajautumatta. Markkinatilanteen lisäksi arviointiin vaikuttavat vallitseva makrotaloudellinen tilanne sekä sijoittajien kiinnostus.

Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 576 0288, tommi.jarvenpaa (at) tietoevry.com
Tietoevry viestintä, puh. 040 570 4072, news (at) tietoevry.com

Tietoevry Oyj

NASDAQ Helsinki
NASDAQ Stockholm
Oslo Børs
Keskeiset tiedotusvälineet

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.fi

Haluatko lisätietoja?

Tommi Järvenpää