Pääomamarkkinapäivä 2022 – Tietoevry kiihdyttää arvonluontia

30 marraskuuta 2022

Tietoevry Oyj                PÖRSSITIEDOTE                 30.11.2022   klo 8.05

Tietoevry järjestää tänään pääomamarkkinapäivän 2022, jonka teemana on “Tietoevry kiihdyttää arvonluontia”. Esityksissä syvennytään yhtiön strategian toteuttamiseen, liiketoimintaportfolioon liittyviin prioriteetteihin sekä kasvatettuihin taloudellisiin tavoitteisiin. Yhtiö käy läpi tulevaisuuden arvonluontia sekä asemointiaan skaalautuviin toimialakohtaisiin ohjelmistoratkaisuihin ja globaaleihin datakeskeisiin kehitys- ja konsultointipalveluihin keskittyvänä toimijana. Kaikki kuusi erikoistunutta liiketoimintaa esittelevät markkinanäkymiään, suunnitelmiaan liiketoimintansa kehittämiseksi ja laajentamiseksi sekä taloudellisia tavoitteitaan. Lisäksi päivän aikana käydään läpi tänään julkistettua strategista arviointia koskien Tietoevry Transformia ja Tietoevry Connectia yhdistettynä liiketoimintana. Yhtiö myös vahvistaa aiemmin julkistetun Tietoevry Bankingiä koskevan strategisen arviointinsa ja käy läpi toteutuksen etenemistä.

"Olen iloinen voidessani tänään kertoa suunnitelmistamme omistaja-arvon kasvattamiseksi yhtiön keskittyessä toimialakohtaisiin ohjelmistoratkaisuihin sekä globaaleihin datakeskeisiin kehitys- ja konsultointipalveluihin – sekä uusista taloudellisista tavoitteista. Tämänpäiväinen ilmoituksemme strategisesta arvioinnista koskien ulkoistamispalveluihin keskittyviä Tietoevry Transformia ja Tietoevry Connectia yhdistettynä ja itsenäisenä yrityksenä on merkittävä askel. Strategiamme mahdollistaa erikoistuneiden liiketoimintojemme kehittämisen johtavaksi toimijaksi omassa vertailuryhmässään. Suunnitellut toimenpiteet nopeuttavat Tietoevryn strategian toteuttamista ja edistävät houkuttelevaa kasvua ja kannattavuutta sekä omistaja-arvon luomista,” sanoo toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

Tietoevry on nostanut taloudellisia tavoitteitaan. Yhtiö tavoittelee 8–10 %:n kasvuvauhtia ja 15–16 %:n oikaistua liikevoittoa (EBITA) vuoteen 2025 mennessä. Lisäksi yhtiön tavoitteena on säilyttää nettovelka/EBITDA -tunnusluku välillä 1–2 ja jatkaa osinkojen kasvattamista vuosittain.

Tietoevryn kasvu- ja kannattavuustavoitteet pohjautuvat yhdistettyihin liiketoimintojen tavoitteisiin. Yhtiö on asettanut pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet kullekin alueelle ja päivän aikana käydään läpi näiden kasvun ja kannattavuuden ajureita. Yhtiö esittää tavoitteet vuodelle 2025 kullekin liiketoiminnalle.

Toimialakohtaiset ohjelmistoratkaisut ja globaalit datakeskeiset kehitys- ja konsultointipalvelut (yhdistetty): 12–14 %:n kasvu ja 17–19 %:n oikaistu liikevoitto (EBITA)

Vuotuinen kasvuvauhti1)   vuoteen 2025 mennessä Oikaistu2) liikevoitto (EBITA) vuoteen 2025 mennessä
Tietoevry Create   14–16%   14–16%
Tietoevry Banking   10–12%   16–18%
Tietoevry Care   12–14%   28–30%
Tietoevry Industry    8–10%   20–22%

Jatkuvat palvelut ja transformaatio (yhdistetty): 1–3 %:n kasvu ja 9–11 %:n oikaistu liikevoitto (EBITA)

Tietoevry Transform   2–4% 10–12%
Tietoevry Connect   1–3% 8–10%

1) Pääosin orgaaninen kasvu, oikaistu valuuttavaikutuksilla

2) Oikaisuerät sisältävät uudelleenjärjestelykulut, myyntivoitot/-tappiot, arvonalentumiset sekä muut vertailukelpoisuuteen vaikuttavat erät

Tietoevryn pääomamarkkinapäivä alkaa tänään klo 14 Suomen aikaa ja tilaisuutta voi seurata internetin kautta. Päivän ohjelma sekä linkki esityksiin sekä esitysmateriaaleihin ovat saatavilla yhtiön internetsivuilla. Tallenne tilaisuudesta on katsottavissa tapahtuman jälkeen.

Lisätietoja
Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 576 0288, tommi.jarvenpaa (at) tietoevry.com

Tietoevry Oyj

NASDAQ Helsinki
NASDAQ Stockholm
Oslo Børs
Keskeiset tiedotusvälineet

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme – avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus – ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.fi

Haluatko lisätietoja?

Tommi Järvenpää