Silchester International Investors LLP:n omistus Tietoevryssä yli 5 %

10 helmikuuta 2022

TietoEVRY Oyj             PÖRSSITIEDOTE              10.2.2022, klo 15.00

TietoEVRY Oyj (”Tietoevry”) on saanut Arvopaperimarkkinalain mukaisen ilmoituksen omistusosuuden muutoksesta. Silchester International Investors LLP on ilmoittanut, että sen omistus Tietoevryssä on noussut 5 939 679 osakkeeseen, mikä vastaa 5,02 %:a osakkeiden kokonaismäärästä.

Silchester hallinnoi tiettyjen sekarahastojen (”Asiakkaat”) sijoituksia. Toimiessaan asiakkaidensa puolesta Silchesterillä on täysi harkintavalta näiden sijoituksista ja se on myös oikeutettu käyttämään äänivaltaa heidän puolestaan. Yhdenkään Asiakkaan omistus ei ylitä 5 %:a osakkeista tai äänivallasta.

Kohdeyhtiö: TietoEVRY Oyj, Y-tunnus: 0101138-5

Ajankohta, jolloin omistusosuus on muuttunut: 9.2.2022

Tietoevryn osakkeiden rekisteröity lukumäärä on 118 425 771 ja ne oikeuttavat vastaavaan määrään ääniä.

Kjell Arne Hansen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +47 95040372, kjell.hansen(at)tietoevry.com

TIETOEVRY OYJ

NASDAQ Helsinki
NASDAQ Stockholm
Oslo Børs
Keskeiset tiedotusvälineet

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme – avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus – ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.fi