Salim Nathoo luopuu hallituspaikastaan TietoEVRYssä

20 heinäkuuta 2021

TietoEVRY Corporation            PÖRSSITIEDOTE           20.7.2021 klo 8.00

TietoEVRY Oyj:n hallituksen jäsen Salim Nathoo on ilmoittanut luopuvansa hallituspaikastaan TietoEVRYssä 20.7.2021. Tieto Oyj:n ja EVRY ASA:n sulautumisen yhteydessä joulukuussa 2019 Apax Partners LLP:stä, joka toimii Lyngen Holdco S.A.R.L.:n kautta (“Apax”), tuli TietoEVRYn suurin osakkeenomistaja. Merkittävänä osakkeenomistajana Apaxilla on ollut kaksi edustajaa hallituksessa sulautumisen toteutumisesta lähtien.

Apax, Cevian Capital Partners Limited ja Solidium Oy ovat aiemmin solmineet hallitusjäsenten nimeämistä koskevan sopimuksen, jonka mukaan Apax on oikeutettu nimeämään kaksi hallitusjäsentä niin kauan kuin sen omistus TietoEVRYssä ylittää 10 % kaikkien ulkona olevien osakkeiden määrästä. Apax ilmoitti 11.3.2021, että sen omistus on laskenut 10,63 %:iin. Apaxin tavoitteena on tasapainottaa hallituksen kokoonpanoa ja näin ollen Salim Nathoo on päättänyt luopua hallituspaikastaan. Rohan Haldea jatkaa Apaxin nimeämänä hallituksen jäsenenä.

Jatkossa TietoEVRYn hallitus koostuu kymmenestä yhtiökokouksen valitsemasta jäsenestä ja neljästä henkilöstön edustajasta.

Kjell Arne Hansen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +47 95040372, kjell.hansen(at)tietoevry.com

TietoEVRY Oyj

NASDAQ Helsinki
Oslo Børs
Media

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com