Tietoevry får förlängt avtal i Skåne

01 december 2022

Region Skåne förlänger avtalet med Tietoevry ytterligare tre år. Tietoevry kommer därmed att fortsätta stödja regionens digitaliseringsresa med en tydlig målsättning att främja regionens arbete för en tillgänglig, säker och trygg hälso- och sjukvård. Värdet på det förnyade avtalet är 180 MSEK per år.

Leveransen omfattar tjänster för infrastruktur, drift, lagring och applikationer. Eftersom kritiska system för exempelvis journalhantering och patientdata är en viktig del av leveransen är säkerhet och tillgänglighet centrala delar av avtalet.

– Med tanke på den känsliga data som hanteras inom regionen har säkerhet alltid stått högst upp på agendan för vårt samarbete, säger Ulrika Bergman, Client Partner, Tietoevry Connect.

Förlängningen av avtalet innebär att Tietoevry kommer att fortsätta det pågående arbetet med att skapa en ännu mer effektiv och framtidssäker IT-leverans ut till Regionens kritiska verksamheter. Detta innefattar områden såsom automation, molnlösningar och modernisering – allt med största fokus på säkerhet och tillgänglighet hela vägen fram till slutanvändarna och invånarna i regionen.

– Region Skåne är en av våra allra viktigaste kunder och vårt samarbete sträcker sig långt bak i tiden. Vi är mycket glada att få deras fortsatta förtroende att tillhandahålla och utveckla regionens IT-miljö och därmed bidra till leveransen av den samhällskritiska verksamhet som Region Skåne ansvarar för. De ställer höga krav på proaktivitet och innovation och vi är stolta över att stötta dem i deras ambition att ständigt förbättra sina tjänster, säger Lars-Erik Håkanson, Head of Tietoevry Connect Sverige.

Mer information:

Region Skåne och Tietoevry Connect har tecknat ett ramavtal på totalt tolv år. Detta är det andra förlägningen inom ramavtalet och efter utgången av det nya förlängningsavtalet, återstår ytterligare fem år av ramavtalet.

Tietoevry newsdesk

Prenumerera på pressmeddelanden