TietoEVRY kommunicerar framtida förändring i ledarskapet för Sverige – Karin Schreil på väg till nya utmaningar

21 juni 2021

Karin Schreil, VD för TietoEVRY i Sverige och medlem av TietoEVRYs koncernledning, har valt att anta nya utmaningar utanför företaget. Karin fortsätter i sin roll på TietoEVRY fram till december, varefter hon kommer att börja som VD på Ework Group AB.

Karin började på EVRY 2019, som VD för den svenska verksamheten. Hon har haft rollen som Sverigechef på TietoEVRY sedan första januari 2020, då det kombinerade bolaget TietoEVRY blev operativt.

”Jag vill tacka Karin för hennes ledarskap och bidrag under resan mot ett integrerat TietoEVRY, och för hennes engagemang i arbetet med att driva vår integration framåt i Sverige. Hennes team har varit framgångsrikt med att dra nytta av fördelarna från det kombinerade företaget för att leverera värde till våra kunder och medarbetare, och därigenom stärkt TietoEVRYs position på den svenska marknaden”, säger Kimmo Alkio, VD på TietoEVRY.

För mer information: Kia Haring, Head of Communications and Sustainability, tel. +358 40 765 3700, kia.haring(at)tietoevry.com

Om TietoEVRY

TietoEVRY skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång.

TietoEVRY har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. TietoEVRY omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs. www.tietoevry.com

Dela på Facebook Twittra Dela på LinkedIn