TietoEVRY flyttar till Arenastaden 2022 – skapar en samlingsplats för digital innovation och samverkan

23 december 2019

Den 20 december tecknade Tietoevry ett nytt avtal med Fabege som innebär att TietoEVRYs nästa gemensamma Stockholmskontor blir Arenastaden i Solna. Inflyttningen ska ske under första kvartalet 2022 då ca 3 000 anställda kommer att samlas i toppmoderna lokaler som skapar en samlingsplats för digital innovation och samverkan med kunder och partners.

Med flytten förväntas Tietoevry tillgodoräkna flera av de synergieffekter som låg till grund för samgåendet av Tieto och EVRY, med bland annat ökad samverkan och minskade lokalkostnader

Det nya Stockholmskontoret kommer att bli en modern och hållbar arbetsplats som blir en knutpunkt för anställda, kunder och partners. Med flexibla arbetsstationer, goda kommunikationer, modern utrustning och externa kontorshubbar kommer Tietoevry att förstärka sin position i Stockholmsområdet.

– Nu kan vi äntligen börja planera för flytten till det gemensamma Stockholmskontoret. I Arenastaden kommer vi att samla ca 3 000 digitala experter, men också stärka samarbetet med kunder och partners som alla välkomnas till en samlingsplats för digital innovation och samverkan. Vi får moderna och centralt placerade lokaler, samtidigt som detta ger oss möjlighet att minska kostnaderna och realisera några av de synergieffekter vi ville uppnå med samgåendet, säger Johan Torstensson, Sverigechef Tietoevry.

De nya lokalerna ska stå färdiga under första kvartalet 2022, vilket innebär att Tietoevry fram till dess kommer att utöka samarbetet mellan befintliga kontor i Stockholmsområdet. Det är ännu inte klart vilka kontor som helt kommer att avyttras och när.

Tietoevry newsdesk

Dela på Facebook Twittra Dela på LinkedIn