Digitalt selvforsvar

– hvordan forstå, forebygge og håndtere cyberangrep

Last ned her

14 desember 2023

De siste årene har antall dataangrep mot norske virksomheter økt, nærmest fra måned til måned.
På toppen av listen over trusler finner vi de såkalte løsepengevirusene, men angrepene omfatter også for eksempel innbrudd der målet er å stjele verdifull informasjon, informasjonskrigføring og såkalte DDoS- angrep. Dette har skapt en situasjon som ingen kan ignorere og som aktivt må håndteres hver dag.

Vi har utarbeidet en e-bok med grunnleggende innføring dagens risikobilde, hvor vi kartlegger de viktigste truslene som møter oss i dag og prøver å si noe om de nye, som vi må være forberedt på.

Vår leder for cybersikkerhet, Sigrun Hansen Bock, kommer her med konkrete råd til ledere av norske virksomheter i arbeidet med å sikre at egen IT-avdeling og eksterne samarbeidspartnere får ressurser og rammebetingelser som setter dem i stand til å håndtere risiko og å beskytte virksomheten.

I Tietoevry er vi klare til å sparre med dere, utveksle idéer, hjelpe dere med analyser og testing – og å bygge det forsvaret virksomheten trenger.

Vil du vite mer?

Sjekk ut e-boken vår.