14 februar 2022

Våre medarbeideres sikkerhet og kvaliteten på leveranser til kundene våre vil alltid være vår høyeste prioritet. Vi følger tett våre operasjoner i alle land og markeder for å være i forkant og best mulig forberedt på situasjoner som kan oppstå. Nå er fokuset på situasjonen i Ukraina og vi jobber tett med vår lokale ledelse i landet.

På våre lokasjoner i Ukraina er situasjonen per nå stabil, og de daglige aktivitetene går som normalt. Den overordnede situasjonen gjør dog at vi forbereder oss på ulike scenarier. Vi har forretningskontinuitetsplaner som gjør oss forberedt på å håndtere ekstraordinære situasjoner ved en kombinasjon av ulike tiltak, som å relokere medarbeidere og overføre arbeidsoppgaver til andre lokasjoner, datasentre og team utenfor Ukraina. Vi er regelmessig i kontakt med kunder som har leveranser fra Ukraina, og for å være føre var har vi overført noen av de mest kritiske leveransene i tett samarbeid med berørte kunder.

Det er viktig å presisere at ingen samfunnskritiske tjenester vi leverer i Norge blir påvirket av urolighetene i Ukraina.

Av våre 24000 medarbeidere er rundt 2000 lokalisert i Ukraina. Vi holder daglig kontakt med våre lokale team der og gjør det vi kan for å støtte de i denne utfordrende tiden. Vi fortsetter å overvåke situasjonen tett, og er klare til å agere raskt dersom det blir nødvendig.

For mer informasjon, kontakt:
Tietoevry Newsroom
+47 6780 0100 / news@tietoevry.com