Länsförsäkringargruppen utvider samarbeidet med Tietoevry innen korttjenester

Tietoevry har forlenget samarbeidet med Länsforsäkringar bank og datterselskapet Wasa Kredit.

16 februar 2022

Dette utvidede samarbeidet betyr at Tietoevry Banking vil fortsette å levere en topp moderne korttjeneste (SaaS) som inkluderer kortutstedelse og -behandling, samt kortpersonalisering, tviste- og svindelforebyggende tjenester. Kontrakten er forlenget til slutten av 2026.

Samarbeidet med Tietoevry Banking gir Länsförsäkringar tilgang til en skalerbar tjeneste som overholder internasjonale sikkerhetskrav. Avtalen sikrer at bankens kunder får et utvalg brukervennlige og fleksible betalingsløsninger inkludert moderne mobilteknologi. Det gir også Länsförsäkringar en standardisert og vesentlig enklere verdikjede for sine kortleveranser.

- Vi er stolte over at Länsförsäkringar bank og Wasa Kredit har valgt å fornye samarbeidet med Tietoevry Banking. Avtalen bekrefter både kundenes tillit og at vi har et attraktivt og konkurransedyktig verdiforslag innen korttjenester, sier Hans Sjölund, leder for salg og forretningsutvikling av kortløsninger i Tietoevry Banking.

Tietoevry Banking er den markedsledende programvare- og løsningspartneren for finansielle tjenester i Norden, og tilbyr en komplett verdikjede av kortutstedelsestjenester inkludert svindelforebygging og kortproduksjon og personalisering til nærmere 200 banker i Norden og Europa.

- I mange år har vi investert i teknologi og ekspertise for å bygge en industristandard kort- og betalingstjeneste i verdensklasse som både oppfyller Länsförsäkringars behov for skalerbarhet, sikkerhet og regulatoriske krav, samtidig som det også gjør dem i stand til raskt å tilby sine kunder nye brukervennlige og innovative betalingstjenester, sier Christer Jonsson, leder for forretningsområdet Cards i Tietoevry Banking.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Hans Sjölund, Head of Card Sales & Business Development, Tietoevry Banking

Email: hans.sjolund@tietoevry.com

Om Tietoevry

Tietoevry skaper digitale fortrinn for virksomheter og samfunn. Vi er et ledende selskap for digitale tjenester og programvare, med lokal tilstedeværelse og globale evner. Selskapets nordiske verdier og arv danner grunnlaget for vår suksess. Tietoevry har hovedkontor i Finland. Våre 24 000 medarbeidere er eksperter globalt. Selskapet betjener tusenvis av kunder i privat næringsliv og offentlig sektor i mer enn 90 land. Tietoevrys årlige omsetning er på ca. 3 milliarder EUR, og selskapets aksjer er notert på NASDAQ i Helsinki og Stockholm samt på Oslo Børs. www.tietoevry.com