DNB forlenger det teknologiske samarbeidet med TietoEVRY

07 juni 2021

(Fornebu, 7. juni 2021) TietoEVRY og DNB har inngått en strategisk avtale som gir DNB innovative, fremtidsrettede løsninger og tilgang til høyteknologisk kompetanse som ivaretar behovene til en moderne og digital bank. Avtalen har en økonomisk ramme på om lag 2 milliarder over tre år, og styrker TietoEVRYs posisjon som en ledende nordisk leverandør av bankteknologi.

Gjennom målrettet bruk av teknologi skal DNB kunne tilby de beste kundeopplevelsene og sikre at banken har et solid finansielt fundament. Digitale løsninger er et viktig verktøy for at bankens medarbeidere skal kunne jobbe proaktivt og profesjonelt.

Avtalen med TietoEVRY sikrer DNB tilgang til digitale tjenester med høy kvalitet og tilgjengelighet. TietoEVRY skal gjennom en norsk leveransemodell levere infrastruktur og drift av DNBs kjernebank- og betalingsløsninger. Inkludert i avtalen er også en rekke digitale bankløsninger.

«Kundene stiller stadig større forventninger til våre digitale løsninger og tjenester. Vi er derfor glade for å kunne annonsere en fortsettelse på det strategiske partnerskapet med TietoEVRY. «Avtalen vil styrke DNBs langsiktige konkurransekraft, akselerere vår innovasjon og evne til omstilling, samt sikre etterlevelse», sier Maria Løvold, leder for IT i DNB.

«Det er en stor tillitserklæring at DNB har valgt TietoEVRY som strategisk partner for tre nye år. Det viser at våre løsninger er tilpasset behovene til fremtidens digitale bank med høy grad av brukervennlighet og kvalitet levert på en sikker og effektiv måte. Avtalen viser også at vi har den kompetanse og kapasitet som DNB har behov for i utvikling og drift av sine tjenester. Denne avtalen er strategisk viktig for våre vekstambisjoner», sier Christian Pedersen, Managing Partner i TietoEVRY Norge.

Om avtalen

Gjennom denne avtalen har TietoEVRY sikret et solid kompetansemiljø for mainframe service med stor kapasitet og tilgang til moderne teknologi. I avtalen med DNB blir det også etablert dedikerte team for å sikre kapasitet og nødvendig kompetanse på DNBs applikasjoner.

TietoEVRYs tjenester for kort og betalingsformidling leveres som komponenter basert på industristandarder forankret gjennom et tett internasjonalt samarbeid med BIAN-nettverket (Banking Industry Architecture Network). Moderne arkitektur og standarder sikrer at løsningene er fleksible, kostnadseffektive og tilrettelagt for å oppfylle funksjonelle og regulatoriske krav. TietoEVRY vil også sikre god integrasjon med bankens øvrige leveransemiljøer og leverandører.

For mer informasjon, kontakt:

Geir Remman, Communications Lead TietoEVRY
Mob 970 55 017 / geir.remman@tietoevry.com