Aimo Park forsterker sin satsing på skyløsninger med TietoEVRY

03 juni 2020

TietoEVRY og Aimo Park, et av de ledende parkeringsselskapene i Norden, har inngått et strategisk partnerskap for å akselerere Aimo Parks digitale transformasjon. Med det nye samarbeidet vil Aimo Park kunne utvikle og fornye parkerings- og mobilitetsløsninger ved å øke automatiseringen, og bruke en rekke skytjenester der TietoEVRY vil lede integrasjonsprosessen.

I mars 2019 kjøpte det japanske selskapet Sumitomo Corporation Q-Park i Sverige, Norge og Finland. Et viktig ledd i oppkjøpet er at Q-Park, som nå har byttet navn til Aimo Park, vil styrke sin digitale transformasjon. TietoEVRY er valgt som en strategisk IT-partner for å støtte Aimo Park sin skyreise, og skape en helt ny og skalerbar IT-plattform.

Den nye plattformen består av flere skyløsninger fra forskjellige leverandører som dekker systemer som Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM) og Content Management (CMS). Disse løsningene gjør det mulig å komme raskere på markedet, gi en mer smidig utvikling av nye tjenester, og en forbedret sluttbrukeropplevelse. Aimo Park vil også kunne få bedre forutsigbarhet og styring gjennom partnerskapet med TietoEVRY.

- Vi lette etter en stabil og pålitelig IT-partner med bred kompetanse, tilpasningsevne og sterk nordisk tilstedeværelse. Vi er glade for å samarbeide med TietoEVRY i denne viktige fasen når vi bygger en skybasert IT-arkitektur av ypperste klasse. TietoEVRY vil sikre at vi ligger i forkant av digitaliseringen med de beste skytjenestene som passer de ulike behov vår organisasjon har. Våre innovative og digitale kapasiteter er avgjørende for oss når vi tenker nytt om parkering, og når vi leverer best mulig tjenester til våre kunder; vi ønsker å kunne tilby en ny type opplevelse, ikke bare et sted å parkere en bil, sier Peder Ståhlberg, adm. direktør i Aimo Park, Norden.

- Vi er veldig glade for samarbeidet med Aimo Park og å veilede dem i deres digitale transformasjon. TietoEVRY vil ikke bare implementere eksterne skytjenester, men vil også implementere våre egne skytjenester for å koble sammen alle systemer, og muliggjøre en fullstendig oversikt over IT-infrastrukturen. Vår levering til Aimo Park er i forkant av utviklingen for å dekke det økende behovet for stabilitet og smidighet. Vi skal hjelpe Aimo Park med økt mobilitet og skape smarte byer for fremtiden, sier Claes Karlsson, leder for detaljhandel og forbrukertjenester, TietoEVRY.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Peder Ståhlberg, CEO Aimo Park, peder.stahlberg@aimopark.se, +46 (0)8 7221589

Claes Karlsson, Head of Retail and Consumer services, TietoEVRY, claes.karlsson@tietoevry.com

TietoEVRY Newsdesk, +358 40 570 4072, news@tietoevry.com

Aimo Park er Nordens største P-operatør med omkring 370 000 parkeringsplasser fordelt på over 6000 parkeringsfasiliteter i Norge, Sverige og Finland. I 2019 hadde selskapet en omsetning på om lag 2,3 milliarder SEK og nærmere 650 ansatte.

TietoEVRY skaper digitale fortrinn for virksomheter og samfunn. Vi er en ledende aktør innen digitale tjenester og programvare, med lokal tilstedeværelse og globale evner. Våre nordiske verdier og arv danner grunnlaget for vår suksess.

TietoEVRYs hovedkontor ligger i Finland. Våre 24 000 eksperter verden over betjener tusenvis av kunder i privat og offentlig sektor i nær 90 land. Den årlige omsetningen beløper seg til 228 milliarder euro. TietoEVRY er notert på NASDAQ i Helsingfors og Stockholm, samt på Oslo Børs.