Aimo Park siirtyy pilvipalveluihin TietoEVRYn avulla

03 kesäkuuta 2020

TietoEVRY ja Pohjoismaiden johtava pysäköintiyritys Aimo Park ovat solmineet strategisen kumppanuuden nopeuttaakseen Aimo Parkin siirtymistä yhä laajemmin pilvipalveluihin. Aimo Park pystyy yhteistyössä TietoEVRYn kanssa kehittämään innovatiivisia ratkaisuja pysäköintiin ja liikkumiseen hyödyntämällä automaatiota sekä erilaisia pilvipalveluita.

Japanilainen Sumitomo Corporation osti maaliskuussa 2019 Q-Parkin toiminnot Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Tämän seurauksena Q-Park muutti nimensä Aimo Parkiksi ja alkoi varautumaan digitaaliseen muutokseen. Aimo Park valitsi nyt TietoEVRYn strategiseksi IT-kumppanikseen tukemaan laajempaa siirtymistään pilvipalveluihin ja uudistaakseen IT-ympäristönsä entistä paremmin skaalautuvaksi.

Uusi IT-ympäristö koostuu yhden pääkumppanin lisäksi useiden palveluntarjoajien pilvipalveluista, jotka kattavat muun muassa toiminnanohjausjärjestelmän (ERP), asiakassuhteiden hallinnan (CRM) ja sisällönhallinnan (CMS). Nämä ratkaisut mahdollistavat palveluiden nopeamman markkinoille saattamisen ja ketterämmän kehityksen sekä parantuneen loppukäyttäjäkokemuksen. Yhden pääkumppanin kanssa Aimo Park pystyy myös ennustamaan ja hallitsemaan kustannuksia paremmin.

- Etsimme vakaata ja luotettavaa IT-kumppania, jolla on laaja asiantuntemus, sopeutumiskyky ja vahva pohjoismainen läsnäolo. Olemme iloisia yhteistyöstä TietoEVRYn kanssa tässä tärkeässä vaiheessa rakentaaksemme huipputasoisen pilvipohjaisen IT-arkkitehtuurin. TietoEVRYn avulla voimme vauhdilla digitalisoida toimintaamme käyttämällä parhaita pilvipalveluja organisaatiomme erilaisiin tarpeisiin. Innovatiiviset ja digitaaliset kyvykkyydet ovat välttämättömiä pysäköinnin uudistamiseksi sekä tarjotaksemme asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua. Haluamme tarjota asiakkaillemme paljon enemmän kuin pelkästään pysäköintipaikan autolle, sanoo Aimo Parkin Pohjoismaiden toimitusjohtaja Peder Ståhlberg.

- Olemme innoissamme yhteistyöstä Aimo Parkin kanssa tukeaksemme heitä digitaalisessa muutoksessaan. Yhdistämme TietoEVRYn pilvipalvelut saumattomasti muiden toimittajien pilvipalveluihin, minkä myötä saamme Aimo Parkille hyvän kokonaisnäkymän IT-infrastruktuurinsa hallintaan. Voimme auttaa Aimo Parkia tuomalla heille vakaita ja ketteriä IT-palveluita, joiden myötä he voivat lisätä liikkuvuutta ja luoda tulevaisuuden älykaupunkeja, sanoo TietoEVRYn vähittäis- ja kuluttajapalveluiden johtaja Claes Karlsson.

Peder Ståhlberg, toimitusjohtaja Aimo Park, peder.stahlberg@aimopark.se, +46 (0)8 7221589

TietoEVRYn viestintä, +358 40 570 4072, news@tietoevry.com

Aimo Park on Pohjoismaiden suurin pysäköintioperaattori, jolla on noin 370 000 pysäköintipaikkaa yli 6 000:ssa pysäköintitilassa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Vuonna 2019 yrityksessä oli> 650 työntekijää ja sen liikevaihto oli lähes 228 miljoonaa euroa.

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90:ssä maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com