Per Hove blir ny konsernsjef i EVRY

19 november 2018

Per Hove (52) har vært leder for EVRY Norge siden juni 2018. Han overtar nå som konsernsjef for Björn Ivroth med umiddelbar virkning.

Per Hove begynte i EVRY som salgsdirektør i 2015. Han ble konserndirektør i september 2017 og har ledet både Digital Platform Services og EVRY Norge.

Hove har tidligere vært leder for Oracle Norway og for HCL i Norge. I sistnevnte bedrift bygde han opp den norske virksomheten til en milliard-virksomhet over en femårsperiode.

«Med over 20 års erfaring innen IT - og teknologiselskaper, har Per Hove betydelig kompetanse innen digital transformasjon og endringsledelse. I Hove ser vi en kandidat som er sterkt engasjert i hvordan EVRY kan bidra til digitalisering og modernisering av nordiske bedrifter, banker og andre organisasjoner av betydning for samfunnet. EVRY vil få en administrerende direktør som har lang erfaring med å lede kunnskapsvirksomheter og et sterkt fokus på å forbedre kundetilfredshet og resultater gjennom tydelig ledelse», sier Göran Lindahl, leder av EVRYs styre.

Ser et nytt skifte

Hove begynte å jobbe i IT-bransjen omtrent på samme tid som Internett tok av og han mener industrien aldri har vært mer spennende.

«Ny teknologi og disruptive modeller endrer hverdagen til både bedrifter og privatpersoner. Jeg ser frem til å bygge et EVRY som jobber med kundene for å forstå hva som ligger bak disse store endringene, og hvordan de kan benytte seg av ny teknologi som kunstig intelligens og robotteknologi», sier Hove.

Björn Ivroth pensjonerer seg

EVRYs avtroppende administrerende direktør, Björn Ivroth, indikerte tidligere i år at han ønsket å gå av med pensjon så snart EVRYs styre hadde identifisert en egnet kandidat til å overta for ham.

Ivroth er veldig glad for at Hove blir hans etterfølger.

- Dette er en planlagt avgang fra selskapet. Jeg er veldig takknemlig for den reisen jeg har vært en del av, og alt arbeidet hele teamet har gjort for å gjøre EVRY til en ledende leverandør av digitale løsninger. Jeg ønsker Hove og resten av selskapet alt godt for fremtiden», sier Ivroth.

Unni Strømstad
EVP Communications and Marketing
unni.stromstad@evry.com

Om EVRY
EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.