Storebrand forlenger og utvider samarbeidet med EVRY

06 mars 2018

EVRY og Storebrand har inngått en ny samarbeidsavtale, som vil gi Storebrand økt fleksibilitet til å utvikle nye tjenester. Avtalen inkluderer outsourcing av IT-tjenester herunder skytjenester og har en ramme på mer enn 400 millioner kroner over fem år.

For å frigjøre ressurser til å drive innovasjon og forretningsutvikling, har Storebrand valgt å gi EVRY ny tillit til å automatisere og effektivisere selskapets IT-driftstjenester. EVRY vil være ansvarlig tjenestetilbyder innenfor områder som datasenter, infrastruktur, nettverk, klienter, sikkerhet, print og applikasjonsdrift. På denne måten kan Storebrand realisere de forventninger kunder og ansatte har til digitale tjenester – og gjennom det sikre gode leveranser til kundene.

Den globale disrupsjonen har for lengst nådd forsikringsbransjen. Nye aktører utfordrer eksisterende forretningsmodeller og setter nye standarder for kundeopplevelsen. Som en ledende aktør i det norske forsikringsmarkedet ønsker Storebrand å benytte den teknologiske utviklingen til å forbedre og utvikle sine tjenester i tråd med dette. Samtidig er det viktig å ivareta verdier som en stabil og sikker drift, databehandling innenfor gjeldende retningslinjer og optimalisering av applikasjonsarkitekturen. Den nye avtalen med EVRY skaper et viktig fundament for å få til nettopp dette.

– En sikker, robust og skalerbar IT-plattform, er en forutsetning for at Storebrand skal kunne øke sin konkurransekraft og nå sine strategiske mål. Vi trenger en samarbeidspartner som tilrettelegger og bidrar i vår digitale forretningsutvikling og i forbedringen av kundereisen. EVRY og selskapets digitale IT-plattform gir oss dette, og blir viktig for vår utvikling og fremtid, sier Heidi Skaaret, konserndirektør i Storebrand.

I 2017 flyttet Storebrand inn i EVRYs topp moderne datasenter på Fet, som gir tilgang til teknologier og plattformer fra verdens ledende skyleverandører. Den nye kontrakten med EVRY gjør at Storebrand kan modernisere sin IT-plattform ytterligere, og migrere applikasjonstjenester over i skyen. EVRY og Storebrand har allerede samarbeidet i mange år, og avtalen representerer en forlengelse av dette.

– Storebrand har gjennom samarbeidet med EVRY utviklet en solid og sikker IT-plattform. Vi er stolte av å ha blitt gjenvalgt av et selskap som er opptatt av innovasjon og nyutvikling og som virkelig setter kunden i sentrum. Nå ser vi frem til å levere et fundament for videre utvikling av nye, gode forsikringstjenester til Storebrands kunder, sier Kolbjørn Haarr, konserndirektør for EVRY Norge.

Anne Vandbakk
Kommunikasjonsdirektør EVRY Norge
+47 95206545
anne.vandbakk@evry.com

Om EVRY
EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.