Status på driftsproblemer

06 oktober 2017

EVRY jobber med alle tilgjengelige ressurser sammen med selskapets partner IBM for å reetablere tjenester i forbindelse med feilen i selskapets stormaskin.

Kunder opplever fremdeles at tjenester ikke er tilgjengelig. EVRY beklager sterkt de ulempene som dette medfører for våre kunder og deres brukere.

Det er en feil i en sentral stormaskin komponent som har forårsaket at flere banker er berørt av driftsproblemene. Feilen medfører at kunder ikke fikk tilgang til nettbank, mobil og minibanker.

Personer som har BankAxept/Visa og kredittkort kan derimot bruke dette i butikk i henhold til gjeldende regelverk.

EVRY vil i etterkant av hendelsen gå gjennom årsaksforholdene nøye og vurdere hvilke tiltak som skal iverksettes for å hindre at en slik feil skjer i igjen.

EVRY kommer med ny oppdatering klokken 18:00 eller så snart alle tjenester er bekreftet i normal drift.

Geir Remman
VP Communications, EVRY Operations
geir.remman@evry.com

Om EVRY

EVRY er Skandinavias ledende leverandør av IT-tjenester med lokal tilstedeværelse i over 50 byer og tettsteder. EVRY satser på utvalgte bransjer som offentlig sektor, bank og finans, forsikring, helse, energibransjen, olje og gass, produksjonsbedrifter, handel og logistikk, teknologi og kommunikasjon og servicebedrifter. Ved hjelp av bransjekunnskap og teknologisk innsikt skaper EVRY digitale fortrinn til fordel for sine kunder og bidrar til utviklingen av fremtidens informasjonssamfunn. EVRY har ca. 8 500 ansatte og en årlig omsetning på ca. 12.5 milliarder kroner.