Vellykket migrering av Onninen til EVRYs nye datasenter

21 mars 2017

Onninen er blant de ledende selskapene innen produkter og tjenester knyttet til elektro- og VVS/VA produkter i Skandinavia og Baltikum. Selskapet spesialiserer seg innenfor forretningsmarkedet. EVRY har over 2 helger migrert hele kundens teknologiske plattform til EVRYs datasenter på Fet uten avvik, og i tillegg oppnådd en virtualiseringsgrad på 100% på hele plattformen. Et tett samarbeid med applikasjonsteamet og kundens systemeiere, samt teamet fra IBM, resulterte i en vellykket migrering.

Bild

Flyttingen har gitt bedre stabilitet, ytelse og fleksibilitet på kundens plattform samt alle de fordeler det er med å kjøre på en ren virtualisert plattform.

En moderne teknologiplattform med den beste tilgjengelige miljøteknologien er også blant fordelene Onninen får ved å flytte tjenestene til det nye datasenteret.

«Dette har vært en smertefri omlegging av at komplekst miljø som sikrer oss driftsstabilitet i et moderne driftsmiljø. Jeg er imponert over oversikt og profesjonalitet EVRY’s konsulenter har vist i prosjektet. Full kontroll med minimal nedetid under hele prosessen og en meget ryddig gjennomføring», sier Trond V. Bruun, ICT Country Manager i Onninen Norway.

Geir Remman
VP Communications, EVRY Operations
geir.remman@evry.com

Om EVRY

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft. EVRY har om lag 10 000 ansatte, og har en årlig omsetning på nærmere 13 milliarder kroner.