EVRY lanserer Facebook at work som første IT-selskap i Norden

02 juni 2016

Mer kompetansedeling, medarbeiderengasjement og kraftig reduksjon i mailbruk er blant effektene EVRY forventer når Facebook at work nå slippes løs for selskapets 10.000 ansatte.

EVRY er en av de første selskapene i Norden som tar i bruk Facebook at Work når dette lanseres for ansatte. Med på åpningen er Julien Codorniou som er globalt ansvarlig for Facebook at Work.

”Ettersom EVRY er et ledende IT-selskap i Norden er det selvsagt at vi skal være blant de første til å ta i bruk nye løsninger som bidrar til å bygge en sterk bedriftskultur med proaktive og innovative medarbeidere. Facebook at work understøtter vår strategi, og forenkler også hverdagen med enklere samhandling og mindre bruk av epost”, sier konsernsjef Björn Ivroth i EVRY.

Nye måter å kommunisere

Med 50 kontor i Norden og i tillegg mange medarbeidere i andre land i Europa og Asia, vil Facebook at Work forenkle dialogen og samhandlingen internt, sier Ivroth.

Mer enn 60,000 selskap står i kø for å bli tilknyttet jobbplattformen som vil endre måten selskaper verden over vil kommunisere. Når EVRY nå implementerer Faceboook at work er dette et ledd i selskapets strategi for digitalisering, en stor endring som påvirker hele samfunnet.

”Særlig yngre medarbeidere er vant til sosiale medier og finner denne formen for kommunikasjon naturlig. Det er også en effektiv måte å bygge nettverk, ha dialog med kollegaer og bedre tilgang til hele den kompetansebasen som medarbeiderne i EVRY representerer. Det erstatter ikke den gode samtalen mellom kollegaer rundt kaffemaskinen, men bidrar til å fornye vår samhandling”, sier Bjørn Ivroth.

Målet og ambisjonen med satsingen er:

Mer åpenhet og transparens:

• I dag styres intranettene av et fåtall personer i selskapenes kommunikasjonsavdelinger. Nå får alle medarbeidere rettigheter til å publisere og delta i dialogen. Det skaper engasjement og motiverer medarbeidere på alle nivåer og geografier til å dele erfaringer og kunnskaper.
  • Gjennom deling av informasjon, kommentarer og «likes» blir medarbeidere kulturbærere og kan være med å påvirke bedriftens utvikling

Økt produktivitet:

• Med Facebook at Work kan medarbeidere etablere grupper på tvers av organisasjon og geografi slik at man kan holde seg faglig oppdatert og få relevant informasjon på en enkel måte.
  • I dag er mail en tungvint og det kastes bort mye tid på å lete etter relevant informasjon og kontaktpersoner. Det blir lettere å søke seg frem til informasjon om medarbeidere og avdelinger. Nøkkeltall fra Facebook viser at de beste bedriftene reduserer mailbruken med 65%, her ligger det enorme besparelser.

Økt fleksibilitet:

• Pilottester viser at medarbeidere ønsker å holde seg oppdatert og mange gjør dette på vei til og fra jobb.
  • Tempoet i arbeidslivet øker, og vi jobber mer i en globalisert verden på tvers av tidssoner. Medarbeidere ønsker selv å velge når og hvordan man holder seg oppdatert og gjennom Facebook at work har man ulike grupper som dekker dette behovet.

Geir Remman
VP Communications, EVRY Operations

geir.remman@evry.com

Om EVRY