EVRY lanserer Center of Excellence for digital transformasjon

03 mars 2016

Som Norges største IT-selskap har EVRY bidratt til å realisere digitale muligheter hos kundene i en årrekke. Nå samler EVRY spydspissene i Norge i et nasjonalt Center of Excellence for digital transformatjon.

Endringstakten i mange bransjer er eksepsjonell og ingen virksomheter er skjermet. Gjennom teknologi og innovasjonsprosesser kan nye muligheter visualiseres og testes. EVRYs miljø i Bergen har lang erfaring med dette.

«Våre kunder melder om 60 prosent økning i salget etter en innovasjonsprosess med oss. Dette er kunder som også før prosessen var solide, men som forstår at en markedsposisjon må vinnes kontinuerlig. De er var best i dag er ikke nødvendigvis best i morgen», sier Frode Myrseth, Leder CoE Digital Transformasjon i EVRY Norge.

Kompetansemiljøet jobber med ulike metodeverk for å kartlegge kundenes forretningsmuligheter. En av disse er Design Thinking.

«Vi ser gode resultater av «Design Thinking». Vi har jobbet slik i mange år og vår erfaring viser at metoden fungerer godt både til strategiprosesser og for utvikling av nye konsept, produkter eller tjenester. I kombinasjon med nytenkende forretningsmodeller og EVRYs løsningskompetanse kan vi realisere fantastiske, digitale muligheter hos våre kunder”, sier Frode Myrseth.

EVRY lanserer CoE Digital transformasjon under arrangementet Bergen Leadership Summit 3. mars. Hit kommer foredragsholdere som har kjent digital transformasjon på kroppen og som har erfart voldsom omveltning på kort tid. Noen har lykkes, andre har mistet sin posisjon. Flere ser faresignaler i horisonten.

Og ikke uten grunn. Siden 2000 er over halvparten av selskapene på Fortune 500-listen forsvunnet, som resultat av fusjoner, oppkjøp eller konkurs. Endringene er i høy grad drevet av at nye, digitale forretningsmodeller endrer markedene.

«Den digitale darwinismen er brutal mot de som ikke tar grep», sier Kolbjørn Haarr, konserndirektør EVRY Norge. «Selv de minste oppstartsselskapene kan ta posisjonen til en Fortune 500 fordi de lykkes i å skape nye behov og nye markedsplasser. Vi ønsker å bidra til at våre kunder lykkes i det globale, digitale landskapet, og vårt nyetablerte CoE har nettopp den innovasjonskraften kundene behøver», sier han.

Anne Vandbakk
Kommunikasjonsdirektør EVRY Norge

+47 95206545
anne.vandbakk@evry.com

Om EVRY

EVRY er Nordens ledende IT-konsern og en totalleverandør med sterk lokal tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom høy bransje- og teknologikompetanse skaper EVRY merverdi til det beste for kundene og bidrar til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn. EVRY har om lag 10 000 ansatte og en årlig omsetning på ca 13 milliarder kroner.