Tietoevry Create voitti DigiFinlandin järjestämän asiantuntijapalveluiden kilpailutuksen

Tietoevry Createn tiimin osaaminen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden muotoilussa merkittävässä roolissa kumppanivalinnassa.

10 tammikuuta 2024

Tietoevry Create kasvattaa jalansijaa sosiaali- ja terveyspalveluiden konsultointi- ja design-alueilla voittamalla DigiFinlandin järjestämän asiantuntijapalveluiden kilpailutuksen.

Kilpailutus käytiin kahdella osa-alueella: Hankinnat, sopimukset, hyötymittarit, liiketoimintamalli ja hinnoittelumalli sekä Design, palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen. Hankinta toteutettiin Hansel IT-konsultointi 2023-2028 DPS puitesopimuksen alaisena kilpailutuksena.

Voitto laajentaa jo käynnissä olevaa yhteistyötä DigiFinlandin kanssa, mutta on uusi sopimusalue Tietoevry Createlle. Advisory, Design and Innovation -liiketoiminnasta vastaava Aleksi Kärkkäinen on tyytyväinen voitosta: ”Mahtavaa päästä laajentaamaan design- ja konsultointitekemistä DigiFinlandin kanssa. Heidän kanssaan on ilo työskennällä, ja toimeksiannot koetaan tiimissämme merkityksellisiksi, sillä niiden kautta pääsee vaikuttamaan meidän kaikkien elämään."

Tietoevry Create on valittu ensisijaiseksi kumppaniksi kilpailutuksessa, jossa sen tarjoukset saivat parhaat pisteet osaamisesta ja tiimihaastattelusta. Tietoevry Createn laaja osaaminen sote-palvelujen suunnittelusta ja asiakaslähtöisestä muotoilusta oli ratkaisevassa roolissa.

Sopimuskausi on viisi vuotta ja sopimuksen arvo on noin 7,6 miljoonaa euroa.

”Olen iloinen, että osaamiseemme luotettiin ja pääsemme avustamaan asiakastamme entistä parempien palveluiden kehittämisessä tällä yhteiskunnallisesti äärimmäisen merkityksellisellä alueella”, toteaa Petteri Lahtinen, Head of Market Finland, Tietoevry Create.

Petteri Lahtinen, Head of Market Finland, Tietoevry Create

Tietoevryn viestintä, +358 40 570 4072, news@tietoevry.com

DigiFinland on julkisen hallinnon digitalisaatiota edistävä erityistehtäväyhtiö. Yhtiön omistajia ovat vuoden 2023 alusta alkaen hyvinvointialueet, Helsingin kaupunki, HUS-yhtymä ja valtio. DigiFinland kehittää ja tukee vaikuttavia, yhdenvertaisia ja haluttuja julkisia digipalveluita, kuten Omaolo-palvelua.

Tietoevry Create konsultoi ja luo digitaalisia ratkaisuja globaalisti ja skaalautuen eri toimialoille. Createn toimintamalli yhdistää konseptointia, palvelu- ja liiketoimintamuotoilua, ketteriä kehitysmenetelmiä sekä kolmansien osapuolten ohjelmistoja ja dataa. Create myös kehittää asiakkailla jo käytössä olevia järjestelmiä sekä ohjelmistotuotteita, ja mahdollistaa sekä optimoi datan hyödyntämistä liiketoiminnassa.

Petteri Lahtinen

Head of Market Finland, Tietoevry Create

Lue lisää design- ja asiakaskokemuspalveluistamme

Advisory, design and innovation