Keski-Suomen hyvinvointialue mukaan Tietoevryn Lifecare-asiakas- ja potilastietojärjestelmän kehittämistyöhön

06 syyskuuta 2023

Keski-Suomen hyvinvointialue liittyy Tietoevryn kaksi vuotta sitten käynnistämään Lifecare-asiakas- ja potilastietojärjestelmän kumppanuusmalliin. Mallissa kehitetään asiakas- ja potilastietojärjestelmää yhdessä asiakkaiden kanssa laadukkaiden ja kustannustehokkaiden sote-palveluiden toteuttamiseksi. Kehittämistä ohjaavat terveydenhuollon ammattilaisten tarpeet. Ennestään yhteistyössä ovat mukana Etelä-Karjalan, Etelä-Pohjanmaan, Kanta-Hämeen, Keski-Pohjanmaan, Kymenlaakson, Päijät-Hämeen ja Satakunnan hyvinvointialueet. Asukkaita hyvinvointialueilla asuu yhteensä noin 1,4 miljoonaa.

Kumppanuusmalli tarjoaa Tietoevryn nykyisille Lifecare-asiakkaille mahdollisuuden vaikuttaa asiakas- ja potilastietojärjestelmän tulevien palveluiden sisältöihin, prioriteetteihin ja aikatauluihin. Tämä mahdollistaa nopeamman järjestelmäkehityksen tuoden asiakkaille synergiahyötyjä hankinnoissa ja käyttöönotoissa. Lifecare on yksi Tietoevryn merkittävimmistä kasvu- ja investointikohteista.

“Olemme iloisia alkavasta yhteistyöstä ja haluamme rakentaa kumppanuutta Tietoevryn kanssa strategiamme mukaisesti. Kumppanuusmalli lisää hyvinvointialueiden keskinäistä yhteistyötä järjestelmien kehittämisessä. Uskon, että yhteisen kehittämistyön kautta saamme lisättyä sosiaali- ja terveyspalveluiden vaikuttavuutta, laatua ja tuottavuutta”, sanoo tietohallintojohtaja Ari-Pekka Paananen Keski-Suomen hyvinvointialueelta.

”Asiakas- ja potilastietojärjestelmää kehitettäessä tiivis, luottamuksellinen ja avoin yhteistyö terveyden- ja sosiaalihuollon ammattilaisten kanssa on kaiken keskiössä – järjestelmä on olemassa heidän työnsä helpottamiseksi. Lisäksi kumppanuusmalli mahdollistaa paremman kokonaiskustannusten ennakoinnin”, kertoo terveydenhuollon liiketoiminnasta vastaava johtaja Teemu Vähäkainu Tietoevry Caresta.

Tietoevry on toiminut terveys- ja sosiaalihuollon järjestelmien parissa jo yli 30 vuotta ja se on Pohjoismaiden johtava terveyden- ja sosiaalihuollon kokonaisratkaisujen toimittaja. Lifecare-järjestelmää käyttää Suomessa yli 30 000 terveyden- ja sosiaalihuollon ammattilaista perusterveydenhoidossa, suun terveydenhuollossa, erikoissairaanhoidossa sekä sosiaalitoimessa.

Tietoevryn viestintä, news@tietoevry.com, puh. 040 570 4072

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Tietoevry newsdesk