Tietoevry ja Bose perustavat yhteistyössä kulutuselektroniikkatuotteisiin ja ajoneuvojen äänijärjestelmiin keskittyvän huippuosaamisen keskuksen

20 syyskuuta 2022

Espoo, Suomi – Tietoevry ilmoitti tänään strategisesta yhteistyöstä kansainvälisen audioyhtiö Bosen kanssa sekä uuden huippuosaamisen keskuksen perustamisesta Varsovaan, Puolaan. Tietoevry tuo yhteistyön myötä uutta ohjelmistokehitysosaamista ja asiantuntijuutta Bosen äänijärjestelmien ja muiden tuotteiden kehittämiseen.

Tietoevry ja Bose aloittivat yhteistyön kulutuselektroniikkatuotteiden kehittämisessä jo vuonna 2021. Nyt yritykset ovat laajentaneet sopimustaan kattamaan myös ajoneuvojen äänentoistojärjestelmien kehittämisen.

Uuden osaamiskeskuksen perustaa Bosen kanssa Tietoevryn liiketoiminta- ja ohjelmistokehitykseen keskittyvä globaali Create-liiketoimintayksikkö. Tietoevry Create pääsee osaamiskeskuksessa hyödyntämään vahvaa asiantuntemustaan ohjelmistokehityksessä ja pitkäaikaista läsnäoloaan Puolassa satojen paikallisten ohjelmistoinsinöörien myötä.

”Olemme erittäin innoissamme siitä, että pääsemme syventämään yhteistyötämme Bosen kanssa, joka on maailman johtavia audiolaitteiden valmistajia. Tietoevryn maailmanlaajuinen toimeenpanokyky ja yli 25 vuoden kokemus ohjelmistokehityksestä auttaa Bosea kehittämään kuluttajille entistä innovatiivisempia ääniratkaisuja. Jo nyt kymmenet miljoonat autot käyttävät ohjelmistoja, joita olemme Tietoevryllä kehittäneet”, sanoo Tietoevry Createn International Markets -yksikön johtaja Harri Salomaa.

Puolan osaamiskeskus auttaa Bosea toteuttamaan Tietoevryn tuella entistä enemmän parempia tuotteita ja ratkaisuja, joita asiakkaat rakastavat.

Bose Corporation on tohtori Amar G. Bosen vuonna 1964 perustama yritys. Hän tuli tunnetuksi sähkötekniikan professorina, joka toimi uransa aikana Massachusettsin teknillisessä korkeakoulussa (MIT). Bosen kehittämät innovaatiot ja ikoniset tuotteet niin kodeissa kuin autoissa ovat kestäneet läpi vuosikymmenten, luoneet uusia toimialoja sekä muuttaneet käsitystämme äänentoistosta, sen tekniikasta ja ihmisten tavasta nauttia musiikista.

Tietoevryn viestintä, news@tietoevry.com, +358 40 570 4072

Tietoevry luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä.

Haluaisitko kuulla lisää?

Tietoevry newsdesk