Findynet Osuuskunta käynnistää luottamusverkon rakentamisen vahvistamalla organisaatiotaan

14 syyskuuta 2022

Valtiovarainministeriö myönsi 31.8.2022 kolmen miljoonan euron valtionavustuksen Findynet Osuuskunnalle itsehallittavan identiteetin luottamusverkon kokeiluympäristön rakentamiseen. Rahoituksen myötä osuuskunta käynnistää luottamusverkon rakentamisen ja vahvistaa organisaatiotaan nimittämällä hallituksen puheenjohtajaksi Mika Huhtamäen ja toimitusjohtajaksi Markus Hautalan.

Hallitus on valinnut uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi Mika Huhtamäen. Huhtamäki on ollut Findynet Osuuskunna hallituksen jäsen kesäkuusta 2021. Hän on viimeiset 15 vuotta rakentanut Vastuu Group Oy:n liiketoimintaa ja toimii yrityksen varatoimitusjohtajana vastuualueenaan tunnistamispalvelut ja MyData-liiketoiminnot. Huhtamäki on innovatiivinen palvelukehityksen ja kestävän dataliiketoiminnan edelläkävijä, pitkällä kokemuksella mm. Verohallinnon, Finanssivalvonnan ratkaisuista ja ekosysteemivetoisesta lakiin pohjautuvien henkilö- ja yritystietopalveluiden kehittämisestä. Huhtamäellä on Kauppakamarin Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ)-tutkinto.

Findynet Osuuskunnan hallitus on nimittänyt osuuskunnan toimitusjohtajaksi Markus Hautalan. Tämän nimityksen myötä Hautala luopui osuuskunnan hallituksen jäsenyydestä. Hautalalla on 20 vuoden kokemus innovatiivisten digitaalisten palvelujen rakentamisesta ja tuomisesta markkinoille finanssi- ja IT-alalla. Hän on kesäkuusta 2021 alkaen toiminut Findynet Osuuskunnan hallituksen puheenjohtajana. Toimitusjohtajan tehtävien ohella hän jatkaa digitaalisen identiteetin alueen johtajana Tietoevryssä.

Findynet Osuuskunta kehittää yhteistä ja turvallista itsehallittavan identiteetin luottamusverkkoa, jonka avulla voidaan varmistaa tietojen oikeellisuus sähköisessä asioinnissa. Verkkoa hyödyntävien digitaalisten lompakoiden avulla yksityishenkilöt ja organisaatiot voivat eri asiointitilanteissa jakaa itseään koskevia tietoja luotettavasti ja turvallisesti. Findynet Osuuskuntaan kuuluu yhdeksän julkisen ja yksityisen sektorin organisaatiota: Finanssiala, Kela, Nixu, Nordea, OP-ryhmä, Posti, Teknologiateollisuus, Tietoevry ja Vastuu Group.

FIndynet Osuuskunnan aiempi tiedote valtiovarainministeriön myöntämästä rahoituksesta löytyy täältä.

Mika Huhtamäki, Hallituksen puheenjohtaja, Findynet Osuuskunta, puh. +358 40 061 6253, mika.huhtamaki(at)vastuugroup.fi
Markus Hautala, Toimitusjohtaja, Findynet Osuuskunta, puh. +358 40 182 4299, markus.hautala(at)tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Tietoevry newsdesk