Tietoevry kiihdyttämään S-ryhmän muutosmatkaa

24 maaliskuuta 2022

S-ryhmä on valinnut Tietoevryn kumppanikseen tukemaan ja vauhdittamaan IT-toimintojensa modernisointia ja kaupparyhmän toimintamallimuutosta. Yhteistyön tavoite on vahvistaa S-ryhmän muutosnopeutta ja teknologiakyvykkyyksiä jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. S-ryhmän liiketoiminnassa tämä näkyy yhä voimistuvana automaation ja datan hyödyntämisenä.

”S-ryhmän tehtävä on tuottaa kilpailukykyisiä palveluja ja etuja asiakasomistajillemme. Haluamme tehdä suomalaisten arjesta koko ajan helpompaa ja purkaa arjen toimivuuden esteitä. Asiakkaiden ja S-ryhmäläisten kokema hyöty ja tyytyväisyys on johtotähtemme myös IT- ja digikehityksessä. Selkiyttämällä toimintatapojamme, nostamalla automaation ja monitoroinnin vaikutusta sekä keskittämällä palveluitamme parannamme laatua ja kustannustehokkuutta, mikä näkyy lopulta S-ryhmän asiakkaille asti. Tietoevry on tälle matkallemme sopiva kumppani – heillä on vahva tuntemus vähittäiskaupasta ja toimitusketjun prosesseista sekä S-ryhmän IT- ja sovellusympäristöstä”, sanoo Ville Kinnunen, S-ryhmän IT-kehityksestä vastaava johtaja.

”Olemme iloisia, että S-ryhmä päätti laajentaa yli 20 vuotta kestänyttä menestyksekästä yhteistyötä kanssamme. Olemme sitoutuneet vauhdittamaan S-ryhmän muutosta ja auttamaan heitä saavuttamaan tavoitteensa tarjota ensiluokkaista asiakaskokemusta. Kumppanuuden myötä nopeutamme IT:n modernisointia sekä vahvistamme joustavuutta S-ryhmän toimintamalleissa – lisäksi tavoitteena on datan hyödyntämisen ja automaation avulla vahvistaa S-ryhmän digitaalisia kyvykkyyksiä entisestään”, toteaa Tietoevry Transform -liiketoiminnan johtaja Satu Kiiskinen.

Viisivuotinen sopimus kattaa yhteistyön seuraavan sukupolven sovellusten hallinta- ja kehityspalveluiden osalta. Tavoitteena on tuoda muutoskyvykkyyttä ja nopeutta S-ryhmän liiketoiminnan kehittämiseen sekä vahvistaa tuottavuutta ja laatua viimeisimpiä teknologioita hyödyntäen. Yhteistyön myötä taataan liiketoiminnan jatkuvuus nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.

Tietoevryn viestintä, news@tietoevry.com, +358 40 570 4072

SOK Viestintä, viestinta@sok.fi

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta.

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.

Haluatko kuulla lisää?

Satu Kiiskinen