Posti valitsi Tietoevryn kumppaniksi laajaan SAP S/4HANA-transformaatioon

25 tammikuuta 2022

Posti kiihdyttää digitalisaatiota Tietoevryn avulla ja toteuttaa SAP S/4HANA-ratkaisun julkipilveen. Kolmivuotinen sopimus kattaa S/4HANA-implementoinnit Microsoft Azure -ympäristöön koko Posti-konsernin osalta. Tavoitteena on kehittää Postin talousprosessien skaalautuvuutta ja joustavuutta.

”On hienoa päästä uudistamaan Postin teknologia-alustaa ja samalla tuoda kustannustehokkuutta IT- ja finanssipalveluihin. Toteutamme uuden talouden ERP-ratkaisun, joka kattaa Postin kaikki tytäryhtiöt ja lisää yhtiön prosessien yhtenäisyyttä ja mahdollistaa prosessien automatisaation uudelle tasolle”, Tietoevryn Head of SAP Tiia Kokko iloitsee.

Yhteistyö Tietoevryn kanssa tukee Postin tavoitteita yhtenäistää SAP-arkkitehtuuria ja lisää taloushallinnon kyvykkyyttä. SAP-transformaatio toteutetaan vaiheittain Postin liiketoimintatarpeiden ja kriittisyyden mukaisesti.

”Postin kasvu tulee paketti- ja logistiikkaliiketoiminnasta Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa. Tuleva S/4HANA-muutos vahvistaa toimintamme joustavuutta ja parantaa monia keskeisiä kyvykkyyksiä talouden prosesseissa. Valitsimme Tietoevryn kumppaniksi, koska heillä on vahvaa näyttöä SAP-talousratkaisujen toteutuksesta”, Postin Director Finance Development Tiina Kattilakoski kertoo.

”Kokenut tiimimme auttaa Postia harmonisoimaan prosessit ja viemään muutoksen läpi koko organisaation. Tämä sopimus vahvistaa entisestään asemaamme johtavana SAP-kumppanina Pohjoismaissa”, Kokko jatkaa.

Tietoevryllä on kokemusta vaativista SAP-projekteista yli 20 vuoden ajalta ja globaalisti yli 1000 SAP-asiantuntijaa tukemassa Pohjoismaisten asiakkaiden muutosmatkaa.

Tietoevry Newsdesk, news@tietoevry.com, 040 570 4072

Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma–pe 9.00–16.00)

Posti on Suomen johtava posti- ja logistiikka-alan palveluyritys. Ydinliiketoimintaamme kuuluvat postipalvelut, paketit, rahti ja logistiikkaratkaisut. Meillä on maan kattavin palveluverkosto ja käymme arkipäivisin noin kolmen miljoonan kotitalouden ja yrityksen luona. Toimimme kahdeksassa maassa. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 1,6 miljardia euroa ja työntekijöitä meillä on noin 21 000. www.posti.com

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluatko kuulla lisää?

Tiia Kokko