Valmet Automotive ja TietoEVRY syventävät yhteistyötä

14 kesäkuuta 2021

TietoEVRY ja Valmet Automotive ovat sopineet uudesta laajasta yhteistyöstä, joka tukee Valmet Automotiven strategian toteutumista ja tuo palveluihin nopeutta ja skaalautuvuutta yrityksen liiketoimintatarpeiden mukaan.

Uudella sopimuksella TietoEVRY ja Valmet Automotive, yksi maailman suurimmista autojen sopimusvalmistajista, syventävät pitkäaikaista kumppanuuttaan. Sopimuksen myötä Valmet Automotive modernisoi liiketoimintakriittisiä IT-palveluitaan ja laajentaa pilvipalveluiden käyttöä hyödyntämällä viimeisimpiä teknologioita sekä uusia kyvykkyyksiä.

“Autoteollisuus käy läpi merkittävää murrosta ja meille on tärkeää toimia kumppanin kanssa, joka toimittaa korkealaatuisia palveluita turvaten liiketoimintamme jatkuvuuden ja joustavuuden – samalla varmistaen, että olemme teknologisen kehityksen eturintamassa. TietoEVRYlla on huippuluokan modernisaatiokyvykkyydet, vahva osaaminen pilvipalveluiden kehittämisessä sekä korkea palveluiden laatu. Olemme erittäin tyytyväisiä, että voimme syventää yhteistyötämme”, sanoo Pasi Rannus, Valmet Automotiven valmistusliiketoiminnan johtaja.

“On hienoa olla Valmet Automotiven strateginen ja luotettu kumppani. Asiakkaan liiketoiminnan syvällinen tuntemus ja tiivis yhteistyö ovat toimintamme ytimessä. Kumppanuuden myötä vastaamme autoteollisuuden tulevaisuuden tarpeisiin – pilviratkaisujen laajentaminen mahdollistaa uusien teknologioiden käytön, ja jatkossa tavoitteenamme on mahdollistaa datan tehokkaampi hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisessä”, sanoo Jaakko Tapanainen, teollisten palveluiden ja kuluttajapalveluiden johtaja.

Sopimus on monivuotinen ja sisältää myös loppukäyttäjä- ja kyberturvallisuuspalveluita.

TietoEVRYn viestintä, news@tietoevry.com, 040 570 4072

Valmet Automotive, Mikael Mäki, viestintäpäällikkö, mikael.maki@valmet-automotive.com, 050 317 4308

Valmet Automotive on yksi maailman johtavista ajoneuvojen sopimusvalmistajista sekä avoautojen kattojärjestelmien, kinematiikkaratkaisujen ja akkujärjestelmien Tier 1 -tason toimittaja. Strategiassaan yritys keskittyy sähköiseen liikenteeseen kehittämällä ja valmistamalla akkumoduuleja, akkujärjestelmiä sekä sähköisiä ajoneuvoja. Valmet Automotive -konsernin liiketoimintalinjat ovat Manufacturing, EV Systems ja Roof & Kinematic Systems. Yritys on perustettu vuonna 1968 ja se on valmistanut Uudenkaupungin autotehtaalla jo yli 1,7 miljoonaa autoa. Valmet Automotiven akkutehdas Salossa valmistaa akkujärjestelmiä suursarjatuotantona autoteollisuuden tarpeisiin. Yrityksellä on toimipaikkoja Suomessa, Saksassa ja Puolassa. Valmet Automotive -konsernin suurimmat osakkeenomistajat ovat sijoitusyhtiöt Tesi sekä Pontos Group, molempien omistusosuus on 38,46 prosenttia. Kiinalainen CATL, sähköautojen akkujen ja akkukennojen johtava valmistaja, omistaa konsernista 23,08 prosenttia

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Börsissä. www.tietoevry.com

Jaakko Tapanainen

Managing Partner Finland, Tietoevry Tech Services