HUS valitsi TietoEVRYn kehittämään digitaalisia terveyspalveluita

15 huhtikuuta 2021

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS) on valinnut TietoEVRYn kehittämään digitaalisia terveyspalveluita sekä Terveyskylä-hanketta. Yhteistyön tavoitteena on luoda yhä sujuvampia ja saumattomampia terveydenhuollon verkko- ja mobiilipalveluita suomalaisille.

Uuden sopimuksen myötä TietoEVRY jatkaa arkkitehtuuri- ja sovelluskehitystä HUSin e-terveyspalveluiden sekä Terveyskylä-palveluiden parissa. Ketterää kehittämistä ja palvelumuotoilua hyödyntäen rakennetaan yhä sujuvampia verkko- ja mobiilipalveluita muun muassa sähköiseen asiointiin sekä terveyden etä- ja omahoitopalveluihin liittyen.

”On hienoa olla eturintamassa viemässä eteenpäin terveydenhuollon digiratkaisuja Suomessa. Vahva terveys- ja sosiaalialan järjestelmien osaamisemme sekä edelläkävijyys datavetoisen terveydenhuollon kehittämisessä ja digiasiointiin liittyvissä teknologioissa mahdollistavat kokonaisvaltaisen palveluiden kehittämisen”, sanoo Ilona Raitakari, TietoEVRYn digitaalisten terveyspalveluiden liiketoiminnan kehitysvastaava.

Viime vuonna HUS:in kanssa kehitettyjä e-terveyspalveluita ovat Terveyskylän lisäksi muun muassa pandemiaan, testauksiin ja rokotuksiin liittyvä palveluohjaus sekä tartunnan jäljityksen ohjelmiston kehitystyö.

Kansalaisen terveydenhuollon palveluita yhteen kokoavan Terveyskylä.fi:n käyttö on lisääntynyt pandemian aikana merkittävästi ja vuonna 2021 sivuja on ladattu jo yli 11,9 miljoonaa kertaa. Kansainvälisesti ainutlaatuisella Terveyskylä-palvelulla on potentiaalia laajentua jatkossa myös muihin Pohjoismaihin.

TietoEVRY on HUSin strateginen kumppani myös datavetoisen terveydenhuollon kehittämisessä. Yhdistämällä älykäs data-analytiikka sekä digitaaliset hoitopolut voidaan rakentaa yhä kokonaisvaltaisempaa ja ennaltaehkäisevämpää sairaanhoitoa suomalaisille.

Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva kahden eri IT-toimittajan kanssa. Sopimuksen kokonaisarvo on vuosittain maksimissaan 10 miljoonaa euroa, eikä se sisällä määräostovelvoitetta. Hankintapäätös on lainvoimainen hankintalain mukaisen valitusajan päätyttyä.

TietoEVRYn viestintä, news@tietoevry.com, +358 40 570 4072

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Börsissä. www.tietoevry.com