OP Ryhmä pilotoi biometrisiä maksukortteja yhteistyössä TietoEVRYn kanssa

23 marraskuuta 2020

OP Ryhmä, Suomen suurin finanssiryhmä, ja Pohjoismaiden johtava ohjelmisto- ja digitaalisten pankkipalvelujen tarjoaja TietoEVRY ovat sopineet yhteistyöstä biometristen maksukorttien pilotoimisessa.

OP haluaa vastata kasvavaan kysyntään yhä turvallisemmista, kätevämmistä ja hygieenisemmistä maksutavoista myös kaupoissa. OP:sta tulee yksi maailman ensimmäisistä pankeista, joka pilotoi uuden sukupolven biometrisiä maksukortteja.

"Tällä hetkellä yli 60 prosenttia OP:n korteilla tehdyistä maksuista kauppojen maksupäätteillä tehdään lähimaksulla, eli asiakkaamme ovat ottaneet maksutavan omakseen. Biometriset maksukortit tarjoavat turvallisen ja helpon maksutavan, joka mahdollistaa myös yli 50 euron lähimaksut. Odotamme innolla, että pääsemme pilotoimaan asiakkaidemme kanssa uutta maksutapaa viimeistään ensi vuoden jälkimmäisellä puoliskolla. Toivomme, että kokemukset ovat hyviä, jotta voimme tuoda myös tämän vaihtoehdon korttivalikoimaamme”, sanoo OP:n korttiliiketoiminnasta vastaava johtaja Teemu Korte.

Biometriset maksukortit käyttävät sormenjälkeä, joka varmennetaan turvallisesti korttiin yhdistetyn sormenjälkitunnistimen avulla. Tämä mahdollistaa kätevät lähimaksut myös suuremmille yli 50 euron ostoksille ilman PIN-koodia. Niinpä lähes kaikki maksut voidaan suorittaa koskematta maksupäätteeseen. Kuluttaja yhdistää sormenjälkensä korttiin kotona, ja sormenjälkitunniste tallennetaan vain kortille.

TietoEVRY on pohjoismaiden ja Baltian johtava korttien tuotanto- ja personointipalvelujen tarjoaja.

"Näemme markkinoilla suurta kiinnostusta biometrisiä maksukortteja kohtaan niiden tuoman lisäturvallisuuden ja käyttömukavuuden takia. Lisäksi erityisesti korona-aikana kuluttajat arvostavat sitä, ettei heidän tarvitse syöttää PIN-koodia maksupäätteeseen. Olemme innoissamme yhteistyöstämme OP:n kanssa tällä uraauurtavalla alueella ja siitä, että voimme helpottaa suomalaisten kuluttajien arkea uusimpien teknologioiden avulla. Yhteistyö on myös osoitus TietoEVRYn kumppaniverkoston vahvuudesta. Tässä hankkeessa toimimme kumppaniemme Tag Systems Groupin ja Zwipen kanssa", sanoo TietoEVRYn korttituotannosta ja personalisoinnista vastaava johtaja Jarmo Rouhiainen.

Yhteyshenkilöt:

OP Ryhmä:
OP:n viestintä
Sähköposti: viestinta@op.fi
Puh: 010 252 8719

TietoEVRY:
Jarmo Rouhiainen
Sähköposti: jarmo.rouhiainen@tietoevry.com
Puh: 040 558 3077

TietoEVRYn viestintä, news@tietoevry.com, 040 570 4072

Tietoja OP Ryhmästä

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja 12 000 työntekijää. Tarjoamme kattavan pankki- ja vakuutuspalvelujen kokonaisuuden henkilö- ja yritysasiakkaille. OP Ryhmän muodostavat osuuspankit sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia

Lisätietoja op.fi

Tietoja TietoEVRYstä

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90:ssä maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä.

Lisätietoja tietoevry.com

Haluatko kuulla lisää?