Tieto toimittaa UPM:lle seuraavan sukupolven automatisoitua sovellushallintaa

20 joulukuuta 2019

Tieto jatkaa ja laajentaa yhteistyötään UPM:n kanssa. Yli 150 kriittistä sovellusta käsittävä pitkäaikainen sopimus kattaa lähes kaikkien UPM:n liiketoiminta-alueiden sovellushallintapalvelut sekä sovelluskehityskyvykkyyden. Hyötyjä UPM:lle ovat IT:n sisäänrakennettu joustavuus sekä tehokkuus, helpompi IT-ympäristön hallinta, lisääntyvä automaatio ja tekoälyn hyödyntäminen.

Tieto on valittu jatkamaan UPM:n strategisena IT-toimittajakumppanina. Uusi laajennettu sopimus (5,5 + 2 vuotta) kattaa IT-sovellushallinnan palvelut laajasti UPM:n eri liiketoiminta-alueilla. Se sisältää liiketoimintasovelluksia johtavilta teknologiataloilta (mm. Microsoft, Oracle, Salesforce, SAP) sekä suuren joukon muita kriittisiä liiketoimintasovelluksia.

UPM:n valintakriteerit korostivat Tiedon kyvykkyyttä tukea strategisia tavoitteita sekä käytännön toimenpidesuunnittelua palvelutehokkuuden nostamiseksi. Toimitus tapahtuu uudenlaisen Tieto-HCL-yhteistyön puitteissa.

Hyötyjä UPM:lle ovat mm. sisäänrakennettu IT:n joustavuus, jonka myötä on helppo vastata liiketoimintaympäristön muutoksiin; operatiivinen tehokkuus ja yksinkertaistettu IT-ympäristön hallinta sovellushallinnan, IT-infrastruktuurin ja työtilojen osalta; sekä investoinnit automaatioon ja tekoälyyn sekä muihin kehityskohteisiin, jotka tuovat tehokkuutta ja parempia palveluita loppukäyttäjille.

Tämä yhteistyö vastaa kaikkiin UPM:n määrittämiin strategisiin tavoitteisiin.Tieto ja HCL ovat osoittaneet vahvaa sitoutumista yhteistyömallin rakentamiseen. Se takaa, että palvelutoimittajat tekevät saumatonta yhteistyötä ja tukevat näin liiketoimintaamme ja käyttäjiämme”, sanoo UPM:n tietohallintojohtaja Turkka Keskinen.

”UPM on yksi parhaita datan hyödyntäjiä liiketoiminnan kehittämisessä sekä edelläkävijä liiketoimintakeskeisessä IT:ssä. Se on yksi digitalisoinnin kärkiyhtiöitä, erityisesti pilvipalveluiden käytön laajentamisessa. Positiomme heidän IT-kumppaninaan täydentyy tämän uudentyyppisen yhteistyön myötä, ja se tekee kokonaistarjoomastamme ainutlaatuisen. Meillä on yhteinen visio tämän hetken tarpeista sekä tulevaisuuden suunnasta. Olemme ylpeitä, että he ovat valinneet juuri meidät yhdeksi pitkän tähtäimen IT-kehittämiskumppanikseen”, sanoo Tiedon Suomen maajohtaja Satu Kiiskinen

Tieto, viestintä, +358 40 570 4072, news@tieto.com

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi