Nordic Finance valitsee Tiedon leasing-järjestelmän tarjotakseen uudenlaisia rahoituspalveluja

13 joulukuuta 2018

Tieto on allekirjoittanut sopimuksen ruotsalaisen rahoitusyhtiön Nordic Financen kanssa leasing-järjestelmästä, joka uudistaa perinteiset prosessit ja tarjoaa asiakkaille sujuvamman kokemuksen digitalisoinnin ja automatisoinnin avulla.

”Visiomme on olla tulevaisuuden fintech-yritys. Haluamme luoda hyviä B2B-asiakaskokemuksia ja tehdä B2C-yhteyksissä odottamastamme asiakaspalvelusta todellisuutta myös leasingtoiminnassamme. Tiedon leasing-alusta on hyväksi todettu ja luotettava digitaalinen ratkaisu, jonka avulla voimme kasvattaa toimintaamme ja ryhtyä nopeasti leasing-yritykseksi”, sanoo Nordic Financen perustaja ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Christian Hanson

Nordic Finance jatkaa edelleen välitys- ja neuvontapalvelujen tarjoamista, mutta yrityksestä tulee samalla rahoitusyhtiö, joka arvioi investointeja ja hallitsee käyttökalustoa sen käyttöiän ajan. Asiakkaille tämä merkitsee toiminnan sujuvuutta, kun Nordic Finance huolehtii leasing-palvelusta.

Nordic Finance valitsi Tiedon Emric Leasing -alustan, jonka avulla koko prosessi hoidetaan digitaalisesti ja luodaan automaatiota sekä nopeutetaan markkinoille tuloa. Tieto toteuttaa uuden alustan neljässä kuukaudessa sopimuksen solmimisesta järjestelmän käyttöönottoon. Tämä oli erityisen tärkeä tekijä, sillä Nordic Finance halusi järjestelmän, jonka saisi markkinoille nopeasti.

“Leasing-ratkaisumme auttaa Nordic Financea kasvattamaan toimintaansa ja pääsemään uusille markkinasegmenteille. Samalla luomme hyvän pohjan uusiin palveluihin laajentamiselle ja asiakaspalvelun parantamiselle”, sanoo Tiedon luottoratkaisujen ja -palvelujen toimialajohtaja Pedram Tadayon

“Haluamme olla IT-kehityksen kärjessä ja tarjota leasing- ja vuokra-asiakkaillemme ainutlaatuisen ja nykyistä paljon paremman asiakaskokemuksen. Rahoitusyhtiöt ovat tällä hetkellä todella hitaita IT-ratkaisujen kehittämisessä. Olemme pieni yritys ja meillä on taloudelliset mahdollisuudet kehittää asiakaskokemusta ja ratkaisuja. Uskon, että meillä on hyvät mahdollisuudet muuttaa joitakin yritysten toimintatapoja”, sanoo Christian Hanson.

Nordic Finance

Nordic Finance on erikoistunut auttamaan yrityksiä sopivan rahoituksen löytämisessä. Yrityksellä on 33 työntekijää Tukholmassa, Göteborgissa ja Helsingissä. Nordic Finance tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden toteuttaa unelmansa rahoituksen avulla – leasing- ja vuokrapalveluilla. Nordic Finance on yksi Ruotsin nopeimmin kasvavista rahoitusyhtiöistä ja yritys tähtää noin 600 miljoonan euron liikevaihtoon kaikissa Pohjoismaissa vuoteen 2022 mennessä.

Tieto

Tieto on Pohjoismaiden johtava ohjelmisto- ja palveluyritys, jonka palveluksessa on yli 15 000 asiantuntijaa lähes 20 maassa. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle.

www.tieto.fi

Lisätietoja antavat:

Nordic Finance:
Christian Hanson, perustaja ja Business Developer, +46704288040, christian.hanson(at)nordicfinance.com

Tieto:
Pedram Tadayon, Vice President, Credit Solutions & Services, +46706855588, pedram.tadayon(at)tieto.com