Tieto ja BC Platforms tuovat genomiikan täsmälääketieteeseen – luvassa yksilöllisempää hoitoa

03 heinäkuuta 2018

Tieto ja BC Platforms tuovat genomiikan täsmälääketieteeseen, mikä muuttaa terveydenhoitohenkilöstön kliinisen päätöksenteon tarjoamalla uuden alustan tarkempiin ja nopeampiin diagnooseihin. Jatkossa hoidosta voidaan tehdä entistä yksilöllisempää.

Vuonna 2018 Healthcare Information and Management Systems Societyn (HIMSS) kokouksessa todettiin, että täsmälääketiede on yleistymässä kliinisessä työssä, mikä mahdollistaa paremman ennakoivan hoidon. Tieteelliset ja teknologiset edistysaskeleet genomiikan alalla ovat mahdollistaneet paradigman muutoksen. Täsmälääketieteen harjoittaminen ei enää vaadi yhtä paljon aikaa ja kustannuksia kuin aiemmin.

Tieto ja BC Platforms tuovat yhteistyössä genomiikan mahdollisuudet ennakoivaan lääketieteeseen. Alusta yhdistää genomitiedot kliinisiin tietoihin, jolloin voidaan parantaa diagnostiikkaprosessin laatua. Yritykset kehittävät yhdessä ratkaisuja, joissa hyödynnetään BC Platformsin erikoisosaamista ja Tiedon vahvaa asemaa johtavana IT-ratkaisujen integroijana ja palveluntarjoajana terveydenhuoltoalalla Pohjoismaissa.

- Genomilääketiede vaikuttaa merkittävästi kliinisen hoidon laatuun onkologian, farmakologian, harvinaisten ja diagnosoimattomien tautien sekä tarttuvien tautien alueella. Yhdessä BC Platformsin kanssa voimme tehostaa terveydenhuoltoratkaisujamme, kuten Lab Information Management Systems (LIMS) -järjestelmäämme ja Electronic Medical Records (EMR) -palveluamme. Genomitiedot voidaan yhdistää kliinisiin tietoihin, jolloin saadaan yksilöllisempiä diagnooseja ja voidaan tarjota yksilöidympää hoitoa sekä tukea ennakoivia hoitopäätöksiä ja ennusteita, sanoo Inge Andersson, Tiedon Pohjoismaiden sosiaali- ja terveydenhuollon sekä koulutuksen toimialan tuotepäällikkö.

- Suuret pohjoismaiset sairaalat ovat eturintamassa, kun puhutaan potilaiden terveydenhoidon yksilöinnistä. Mahdollisuus käyttää genomitietoja potilasraporttien luomisessa on merkittävä saavutus. Tieto on Pohjois-Euroopan suurin järjestelmäintegraattori ja yrityksellä on pitkäaikaista kokemusta terveydenhuollon alalta, joten se on meille erinomainen yhteistyökumppani, kommentoi Brett Villagrand, BC Platformsin markkinointipäällikkö.

- Haluamme demokratisoida genomitiedon käytön sekä terveydenhuollon että biotieteiden alalla. Yhteistyö Tiedon ja muiden kumppaneiden kanssa auttaa meitä täyttämään täsmälääketieteen lupauksia, Villagrand jatkaa.

Lisätietoja antavat:

Inge Andersson, terveydenhuolto- ja koulutusratkaisuista vastaava johtaja, Tieto
puh. +46 72 244 2691, sähköposti inge.andersson@tieto.com

Brett Villagrand, markkinointipäällikkö, BC Platforms AG,
puh. +1 650 255 8476, sähköposti brett.villagrand@bcplatforms.com

BC Platforms

BC Platforms on maailman johtava tehokkaiden genomitiedon hallinta- ja analyysiratkaisujen tarjoaja. Yrityksen tehokas genomitiedon hallinta-alusta mahdollistaa tiedon joustavan integroinnin, suojatut analyysit sekä molekylaarisen ja kliinisen tiedon tulkinnan. Yrityksellä on vahva tieteellinen tausta, sillä se on tehnyt yli 20 vuotta yhteistyötä alan johtavien tutkijoiden, kehittäjien, valmistajien ja jälleenmyyjien kanssa. BC Platforms toimii maailmanlaajuisesti. Yrityksen pääkonttori on Baselissa, Sveitsissä, tutkimus- ja kehitystoimintaa Helsingissä, sekä myynti- ja markkinointikonttoreita Lontoossa, Bostonissa ja Vancouverissa. www.bcplatforms.com

Tieto

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi