Tieto saa lisävastuuta Skånen aluehallinnon IT-kumppanina

19 kesäkuuta 2018

Tieto on allekirjoittanut kattavan sopimuksen Region Skånen IT-palveluista, jotka vievät aluehallinnon digitalisaatiota eteenpäin. Yhteistyön tavoitteena on tukea aluehallintoa muun muassa turvallisemman ja tasa-arvoisemman terveydenhuollon kehittämisessä. Sopimuskausi on neljä vuotta ja siihen sisältyy jatko-optio vuoteen 2031 asti. Sopimuksen arvo on noin 40 miljoonaa euroa.

Tieto on jo monen vuoden ajan kantanut kokonaisvastuun Skånen aluehallinnon IT-toiminnoista ja käyttäjälähtöisistä IT-palveluista, joihin sisältyvät terveydenhoitoalaa tukevat sovellukset. Jatkossa Tieto vastaa entistä kattavammin sovellusten hallinnasta ja kehittämistä sekä kaikille aluehallinnon toiminnoille ja käyttäjille palveluina toimitettavista IT-alustoista ja infrastruktuurista. Tiedon vastuulle sisältyvät myös IT-toimintojen kehitys ja palveluntarjoajien koordinointi. Region Skånen tavoitteena on vastata entistä paremmin alueen asukkaiden kasvaviin vaatimuksiin ja tarpeisiin muun muassa sähköisten terveyspalvelujen osalta.

Tieto on tehnyt yhteistyötä Skånen aluehallinnon kanssa jo 40 vuotta ja se toimittaa tällä hetkellä IT-palveluja Ruotsin kaikille aluehallinnoille. Uusi sopimus vahvistaa Tiedon asemaa myös Malmön alueen johtavana IT-palvelujen toimittajana.

- Olemme erittäin tyytyväisiä syvemmästä yhteistyöstä. Se merkitsee IT-ympäristön kehityksen jatkumista ja modernia alustaa kaikille tietojärjestelmille aluehallinnon tarpeiden mukaisesti. Tavoitteena on toimittaa Region Skånelle palveluja, jotka vievät eteenpäin älykästä yhteiskuntaa ja helpottavat alueen asukkaiden arkea, sanoo Tiedon Ruotsin julkisen sektorin asiakkuuksista vastaava johtaja Mats Brandt.

Mats Brandt, julkisen sektorin asiakkuuksista vastaava johtaja, Tieto Sverige, puh. +46 (0)70 530 3325, sähköposti mats.brandt@tieto.com

Björn Linder, IT-sopimuksista vastaava, Region Skåne, puh. +46 (0)46 167 5530, sähköposti björn.linder@skane.se

Skånen aluehallinto, Region Skåne, vastaa terveyden- ja sairaanhoidosta, julkisesta liikenteestä, liike-elämän ja kulttuurin kehittämisestä, infrastruktuurista, yhteiskuntasuunnittelusta sekä ympäristö- ja ilmastoasioista Skånen alueella. Toiminnan pääosa muodostuu terveyden- ja sairaanhoidosta sekä julkisrahoitteisesta hammashoidosta. Skånen aluehallintoon kuuluu 33 kuntaa ja se on 32 000 työntekijällään alueen suurin työnantaja. www.skane.se

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi